تمامی سربازان تا پایان ۱۴۰۱ تحت پوشش آموزش مهارتی قرار می‌گیرند

    کد خبر :872421
تمامی سربازان تا پایان ۱۴۰۱ تحت پوشش آموزش مهارتی قرار می‌گیرند

سرتیپ محمدجواد زاده‌کمند سه شنبه در نشست شورای عالی قرارگاه مهارت آموزی نیرو‌های مسلح خوزستان در مجتمع فجر سپاه در اهواز اظهار داشت: علاوه بر نقش آفرینی جوانان در دفاع و امنیت و همچنین نظم و انضباط اجتماعی، مهارت آموزی نیز یکی از اقدامات موثری است که در دوران خدمت سربازی می‌توانند سپری کنند.

وی افزود: سربازان در دوره‌های مهارت آموزی زمینه اشتغال برای دوران پس از خدمت را نیز برای ورود به بازار کار برای خود ایجاد می‌کنند.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: تاکنون در مجموعه سپاه خوزستان در این زمینه اقدامات موثری صورت گرفته که جای امیدواری است تا تحقق این کارکرد را در سال‌های آینده با کیفیت بالاتری شاهد باشیم.

وی ادامه داد: سند ملی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه در نیرو‌های مسلح مدتی پیش در شورای عالی اشتغال با حضور رییس جمهور تصویب شد و به تمامی دستگاه نیز موظف شدند تا به نیرو‌های مسلح در این مسیر کمک کنند.

سرتیپ زاده‌کمند گفت: اکنون در چارچوب اهداف بلندمدت این طرح تا پایان سال ۱۴۰۱ پیش بینی می‌شود تمامی سربازان وظیفه تحت پوشش آموزش مهارتی قرار گیرند.

وی بیان کرد: همچنین موضوع تسهیلات جوانان یکی دیگر از اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته و برای برخی مشاغل در سطح استان‌ها پرداخت این تسهیلات آغاز شده است.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: تاکنون پرداخت حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به جوانان در قالب این طرح پیش بینی شده و چهار بانک عامل نیز تعیین شده است.

راه اندازی ۶۸ کارگاه مهارت آموزی در سطح خوزستان

همچنین فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب، در ماه‌های اخیر حرکت موثری برای مهارت آموزی سربازان انجام شده است.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور افزود: جوانان سرمایه‌های این کشور هستند و خدمت سربازی، فرصتی مناسب برای استفاده حداکثری آن‌ها برای مهارت آموزی و ایجاد اشتغال پایدار آن‌ها پس از دوران خدمت است.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های مناسبی برای دوره‌های مهارت آموزی در سطح سپاه استان مهیا شده و هر سربازی وارد مجموعه می‌شود به صورت مستقیم به کارگاه‌های آموزشی منتقل می‌شود.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: اکنون در سطح کشور و بخصوص خوزستان اقدامات خوبی صورت گرفته و ۶۸ کارگاه برای این طرح پیش بینی شده است که رشته‌های مختلفی بر اساس نیاز جامعه در نظر گرفته شده است.

در نشست شورای عالی قرارگاه مهارت آموزی نیرو‌های مسلح خوزستان امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب و سردار سید محمد صالحی فرمانده انتظامی خوزستان نیز به ارائه گزارش عملکرد انجام شده در زمینه حرفه‌ای سازی سربازان پرداختند و بر رفع چالش‌های موجود در مسیر اجرای این طرح تاکید کردند.

آموزش جوانان یکی از عوامل اصلی پیشرفت و توسعه کشور

آقارضا فتوحی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز آموزش جوانان را یکی از عوامل اصلی پیشرفت و توسعه کشور برشمرد و گفت: می‌توان با افزایش مهارت فنی و علمی کردن حرفه‌هایی نظیر کشاورزی، علاوه بر افزایش بازدهی نیروی انسانی، از اتلاف منابع و انرژی نیز جلوگیری کرد.

به گزارش دانشجو، همچنین با حضور فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرماندهان نیرو‌های مسلح در استان در آیینی از تعدادی از کارآفرینان و مهارت آموزان برتر در سطح استان تجلیل شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید