تماس تلفنی ترامپ با السیسی درباره تحولات اخیر غرب‌آسیا

    کد خبر :458194

رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با همتای مصری خود ضمن تقدیر از تلاش‌های قاهره در آرام کردن اوضاع شمال آفریقا، بر لزوم یافتن راهکار سیاسی برای بحران‌های غرب آسیا نیز تاکید کرد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه به‌صورت تلفنی با «عبدالفتاح السیسی» همتای مصری خود درباره مسائل غرب آسیا صحبت کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از دفتر ریاست جمهوری مصر، این دو درباره تلاش‌های قاهره در مبارزه با تروریسم و اهمیت تداوم هماهنگی و همکاری دو کشور در این مسئله رایزنی کردند.

ترامپ و السیسی همچنین با صحبت درباره آخرین تحولات امنیتی در غرب آسیا، بر تلاش‌های بالقوه برای بازگرداندن ثبات به منطقه و یافتن راهکارهای سیاسی برای بحران‌هایی مانند یمن، سوریه و لیبی تاکید کردند.

ترامپ همچنین از اقدامات سیاسی مصر برای آرام کردن اوضاع در غرب آسیا تقدیر کرد. السیسی نیز سال نو میلادی را به وی تبریک گفت.

این در حالی است که «باب وودوارد» خبرنگار تحقیقی و کارکشته روزنامه «واشنگتن‌پست» چندی پیش در کتاب جدید خود به نام «وحشت: ترامپ در کاخ سفید» نوشته بود که رئیس‌جمهور آمریکا از همتای مصری خود با عنوان «قاتل لعنتی» یاد کرده بود.

این تماس تلفنی همچنین دو هفته بعد از اعلام تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از شمال سوریه و «سپردن نبرد با گروه تروریستی داعش به دیگران» برقرار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید