تلسکوپ جیمز وب ناسا در موقعیت خود قرار گرفت

    کد خبر :877861

تلسکوپ فضایی جیمز وب روز کریسمس به فضا پرتاب شد تا برای رسیدن به نقطه مداری لاگرانژ 2 راهی یک سفر دور و دراز شود. اکنون ناسا اعلام کرده که توانسته تمام آینه‌های پیشرفته‌ترین تلسکوپ فضایی بشر را باز کند و برای گشودن دروازه‌های جدیدی به روی تمدن بشری آماده شود.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_این تلسکوپ 6 و نیم متری قرار است برای اولین بار در تاریخ، 400 میلیارد سال ابتدایی بعد از وقوع بیگ‌بنگ را مشاهده نماید و به جستجوی سیاره‌هایی میزبان حیات در سراسر کیهان بپردازد. بیل نلسون یکی از مسئولان ناسا امروز در کنفرانس خبری خود گفت؛

آژانس فضایی آمریکا امروز یک مرحله مهندسی چالش برانگیز دیگر را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت تا قدمی دیگر به پایان سفر مخاطره آمیز جیمز وب به L2 نزدیک شود.  او اضافه کرد که ماموریت بی‌سابقه تلسکوپ فضایی جیمز وب قادر خواهد بود اولین پرتوهای نور تابیده شده در کیهان را مشاهده نموده و از برخی دیگر از اسرار جهان هستی نیز پرده بردارد. تلسکوپ فضایی جیمز وب تا 100 برابر از تلسکوپ فضایی هابل قدرتمندتر بوده و در همکاری ناسا، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا، 10 میلیارد دلار برای ساخت آن هزینه شده است.

 

باز کردن تلسکوپ فضایی جیمز وب اصلا آسان نبود، زیرا این دستگاه از آینه‌های 6 ضلعی ساخته شده با طلای 18 عیار و یک محافظ خورشیدی به بزرگی زمین تنیس تشکیل شده است که می‌تواند با دفع کردن نور خورشید، تلسکوپ را خنک نگه دارد. بدیهی است که جا دادن این تجهیزات غول‌پیکر در یک فضاپیما کار آسانی نیست، پس ناسا آن‌ها را به دقت تا کرده و اکنون باز کرده است.

حال بعد از با موفقیت سپری شدن فرآیند باز شدن آینه‌ها، تلسکوپ فضایی جیمز وب به حدود 4 ماه برای تنظیم آینه‌های خود نیاز خواهد داشت. ابزارهای علمی تلسکوپ می‌توانند جهان هستی را در طول موج‌های مختلف از نور فروسرخ مشاهده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید