تفاوت سطح هورمونها در هفته پنجم بارداری

    کد خبر :512423

در هفته پنجم بارداری میزان هورمون HCG در بدن خانم به قدری بالاست که با یک تست خانگی میتوان از بارداری خود مطلع شود. از همین هفته پنجم بارداری است که هجوم هورمونهای بارداری بروز میکند و تغییرات زیادی را در بدن خانم باردار ایجاد میکند.

افزایش هورمون HCG در هفته پنجم بارداری

به گزارش بازتاب ،مقدار زیادی از هورمونها که در بدن گردش میکنند به صورت انبوه تولید میشوند و در همکاری با یکدیگر تغییرات فیزیکی لازم را در بدن ایجاد میکنند. در هفته پنجم بارداری استروژن برای حفظ مقدارهای پروژسترون و HCG و پروژسترون برای حفظ کارکرد جفت تولید میشود تا عضلات صاف رحم را از انقباض حفظ کند و موجب تحریک رشد بافت سینه ها شود. HCG برای حمایت از جسم زرد عمل میکند که بچه را تا زمان تشکیل جفت حدودا تا پایان سه ماهه اول بارداری تغذیه میکند و پروژسترون را در حد مناسب نگه میدارد.

تفاوت سطح هورمونها در هفته پنجم بارداری

سطح بیش از میانگین هورمونها در هفته پنجم بارداری میتواند باعث تشدید ویار صبحگاهی شود. سطوح پایینتر هورمونها ممکن است که این وضعیت را به حداقل برساند یا حذف کند. اگرچه خانمهای با سطح هورمونی طبیعی نیز ممکن است که به میزان کمی تهوع را تجربه کنند. اما آنچه مهم است این است که علت اصلی این تهوع همین تفاوت سطح هورمونهاست.

تست بارداری با تغییرات هورمونی

در هفته پنجم بارداری خانم متوجه از دست رفتن قاعدگی میشود که یکی از واضحترین نشانه های بارداری است. در هفته پنجم بارداری میزان هورمون HCG یا همان گنادوتروپین انسانی در ادرار خانم باردار به قدر کافی بالا میرود و توسط یک آزمایش بیبی چک مشخص میشود. با این کار شکی که در مورد بارداری وجود دارد به یقین تبدیل میشود. تغییرات هورمونی و حال و هوای خانم بارداری در این شرایط کاملا طبیعی است و بهتر است به آن عادت کند چون برای 9 ماه آینده شرایط تقریبا همین خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید