تفاهم‌نامه کرسی یونسکو در زمینه مدیریت آب با دانشگاه شریف تمدید شد

    کد خبر :335375

تفاهم‌نامه کرسی یونسکو در زمینه مدیریت آب و محیط زیست برای شهرهای پایدار ضمن اعلام رضایت از عملکرد دانشگاه صنعتی شریف برای مدت چهار سال دیگر تمدید شد.

تفاهم‌نامه کرسی یونسکو در زمینه مدیریت آب و محیط زیست برای شهرهای پایدار در تاریخ 19 جولای 2018 توسط “پیتر ولز”، رئیس بخش آموزش عالی یونسکو با اعلان ارزیابی مثبت از عملکرد کرسی دانشگاه صنعتی شریف طی چهار سال گذشته، برای مدت چهار سال آینده (تا تاریخ 8 جولای 2021) تمدید شد.

بر اساس این گزارش، کرسی یونسکو در مدیریت آب و محیط زیست برای شهرهای پایدار در سال 1390 در دانشگاه صنعتی شریف و به مدیریت دکتر احمد ابریشم‌چی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی عمران آغاز به کار کرد. از دی ماه سال 95 دکتر ساناز مقیم با سمت مدیر توسعه ارتباطات و برنامه‌های بین‌المللی کرسی یونسکو همکاری خود را با کرسی آغاز کرد.

دکتر ابریشم‌چی در خصوص فعالیت این مجموعه می‌گوید: این کرسی تلاش می‌کند تا با ایجاد یک نگرش بین رشته‌ای و جامع، تغییرات و اصلاحات لازم را در جهت پایداری شهرها شتاب بخشد. برای این منظور لازم است اصلاحات نهادی در نحوه استفاده و مدیریت منابع آب و محیط زیست انجام گیرد. از جمله استراتژی‌های این کرسی تقویت درک مشترک و روحیه همکاری، مشارکت و احترام چندجانبه دانشگاه-صنعت-مردم-دولت در راستای تحقق اهداف کرسی، همچنین توجه به منافع انسان و محیط زیست در زمان حال و آینده در سطوح ملی-منطقه‌ای- بین‌المللی با رعایت اصول اخلاق علمی و اجتماعی است.

وی افزود: برنامه‌های کرسی یونسکو درجهت افزایش آگاهی و اطلاعات عموم مردم در مقوله مدیریت پایدار آب و محیط زیست و بحران‌های وارده و احتمالی مرتبط است. از جمله اهداف برجسته کرسی مشارکت با مؤسسات ملی و بین‌المللی (دانشگاهی، غیر دانشگاهی، NGOها) و سایر شبکه‌های مرتبط، برقراری ارتباط و همکاری با دانشگاه‌های معتبر جهان در چارچوب مکانیزم دانشگاه‌های همزاد (UniTwin)، برنامه‌ریزی برای مشارکت در برنامه‌های یونسکو، ارائه خدمات علمی-پژوهشی-مشاوره‌ای با متخصصان زمینه‌های مدیریت و صنعت برای ایجاد و افزایش پایداری در مدیریت آب و محیط زیست است.

دکتر ابریشم‌چی اظهار کرد: تمدید تفاهم‌نامه کرسی یونسکو برای دوره دوم چهار ساله 2021-2018 حاصل حمایت و همکاری تمام همکاران کرسی از بدو تأسیس کرسی و حمایت‌های امیدبخش دکتر فتوحی (ریاست دانشگاه)، دکتر موحدی (معاون پژوهش و فناوری) و دکتر هرمزی‌نژاد (مدیر پژوهشی دانشگاه)، دکتر موقر و دکتر سیم‌چی (مدیران سابق و فعلی امور بین‌الملل)، رؤسا، معاونان و مدیران قبلی دانشگاه و دکتر قائمیان (رئیس دانشکده مهندسی عمران) است.

وی همچنین از ارشادات و حمایت‌های دکتر احمد جلالی (سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو)، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو و گروه علوم و دیگر مسئولان و همکاران آن کمیسیون و حمایت‌های دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران تشکر و تصریح کرد: همکاری دکتر وحید حسینی در دوران مسئولیت مدیریت اجرایی کرسی، بسیار مغتنم بوده و جای تقدیر دارد.

به گزارش ایسنا، مدیر کرسی یونسکو در مدیریت آب و محیط زیست برای شهرهای پایدار، خاطرنشان کرد: امید است که کرسی در این دوره جدید با گسترش فلسفه، فکر و عمل کرسی از طریق جذب همکاران دانشگاهی، دانشجویان و نهادها و مؤسسات علمی و اجرایی کشور و توسعه همکاری‌های بین‌المللی و با حمایتهای ارزشمند مدیریت دانشگاه و با تائیدات خداوند متعال در جهت تحقق اهداف کرسی و شناساندن آن در عرصه بین‌المللی بیش از پیش موفق و مثمرثمر باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید