تعیین تکلیف سهمیه بنزین سفر قبل از نوروز

    کد خبر :973969
سهمیه بنزین سفر قبل از نوروز

سخنگوی دولت در بازدید از نمایشگاه گردشگری درباره اختصاص سهمیه ویژه بنزین برای سفرهای نوروز، گفت:‌ فعلا صبر کنید تا قبل از نوروز مشخص می‌شود.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وششمین نمایشگاه صنایع دستی، ‌اظهار کرد: دولت برای افرادی که قصد سفر دارند پیش‌بینی‌هایی داشته و پیش از این هم برای فعالیت در حوزه گردشگری تخفیف‌ها و معافیت‌هایی داشته و در صدور مجوزها اقدام جهادی صورت گرفته است که اعطای همه مجوزها برخط شد و خیلی از این‌ها مانع‌زدایی شد.

رحیمی: در لایحه بودجه 1402 هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است

او اضافه کرد: دولت حامی و هادی فعالیت‌ها، اقتصادها وکسب‌وکارهای خرد است و آثارش را در تعطیلات نوروزی خواهیم دید.

به گزارش تسنیم، بهادری همچنین درباره اختصاص سهمیه ویژه بنزین برای سفرهای نوروز، گفت:‌ فعلا صبر کنید تا قبل از نوروز مشخص می‌شود.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. صفوی گفت:

    دولت برای جبران کسری بودجه بعنوان راهکار کوتاه مدت دو روش بیشتر ندارد، یکی اینکه گاز و برق و بنزین و دلار را گران کند و سپس یارانه بدهد، که این عمل همانند ۴ سال اخیر، فقط منجربه افزایش ۱۰ تا ۱۲ برابر قیمت مسکن و خودرو و معیشت خواهد شد که اکثریت مردم را که مغازه و حجره و زمین و انبار ندارند را بدبخت می کند.

    راه کوتاه مدت دیگر، کاهش هزینه ها از طریق کاهش پرسنل، و همچنین افزایش درآمد از خرید و فروش اوراق فلزات گرانبها مانند طلا و نقره و پلاتین در بورس است.

    مثلا تعداد نفراتی که در حال خوردن نان چرب در مجلس هستند بسیار بیشتر از نفرات مجلس کشورهایی مانند چین و آمریکاست که چند برابر ایران، مساحت و جمعیت دارند. این نفرات هزینه زا، می بایست کاهش پیدا نماید. از سوی دیگر، با خرید و فروش اوراق فلزات گرانبها در بورس، دولت بدون اینکه فلزی تحویل سرمایه گذار دهد، از محل کارمزد خرید و فروش، درآمد سرشاری خواهد داشت و همچنین جلوی ورود سرمایه به مسکن و کالاهایی مانند خودرو را خواهد گرفت و باعث کاهش تورم خواهد شد.

    همچنین دولت می تواند جلوی سوداگری فرصت طلبانی مانند خودروسازی را که از یک سو، دلار نیمایی می گیرند و تعرفه سنگین واردات خودرو برای آنها حاشیه امن خریده اند سو استفاده می کنند، و از سوی دیگر با فروش خودرو در بورس به بالاترین قیمتها، به افزایش تورم و افزایش دردسر و نارضایتی برای دولت اقدام می کنند را بگیرد، به این صورت که تفاوت قیمت کالای و بالاترین قیمتها بجای رفتن به حساب شخصی خودروسازان، به حساب دولت ریخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید