تعطیلی ادارات استان مرکزی به دلیل آلودگی هوا

    کد خبر :1010427
تعطیلی ادارات استان مرکزی آلودگی هوا

ادارات استان مرکزی، امروز دوشنبه بدنبال استمرار آلودگی هوا تعطیل شدند.

کارگروه اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار، با توجه به پیش‌بینی استمرار شرایط آلودگی هوا و ماندگاری ذرات کمتر از ۱۰ میکرون، تصمیم به تعطیلی ادارات استان در روز دوشنبه دوم مردادماه گرفت.

بر این اساس کلیه کلاس‌های مؤسسات و آموزشگاه‌ها نیز تعطیل هستند، اما این تصمیم، دستگاه‌های خدمات‌رسان و مراکزی که دارای نوبت کاری و کشیک هستند را شامل نمی شود.

همچنین، بر اساس توافق با کمیسیون هماهنگی بانک‌ها، شعب منتخب طبق اعلام کمیسیون هماهنگی بانک‌ها و بیمه‌ها در این روز به صورت کشیک دایر هستند.

این کارگروه از اصناف و مدیران بخش خصوصی خواسته است به جهت کاهش مواجهه مردم با آلودگی هوا ملاحظات لازم را رعایت کرده و تسهیلات مورد نیاز برای آن دسته از کارکنانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند درنظر گرفته شود.

همچنین از مردم استان خواسته شده است که در مصرف برق و استفاده از سیستم‌های سرمایشی صرفه‌جویی لازم را داشته باشند و مدیران ادارات و بانک ها نیز ملزم به قطع کامل سیستم‌های سرمایشی شده اند.

بر اساس این گزارش، آلودگی هوا با منشاء گرد و غبار، چند روزی است که استان مرکزی را فرا گرفته و از ابتدای این هفته شدت گرفته است. این آلودگی در روز شنبه باعث تعطیلی ادارات شد و با استمرار و تشدید در روز یکشنبه، شاخص آلودگی هوا را تا شرایط خطرناک پیش برد و در نهایت با ادامه حضورش در استان، امروز دوشنبه، دوباره ادارات استان مرکزی را مجبور به تعطیلی کرد.

به گزارش ایسنا، شاخص کیفیت هوا در ساعت ۷ صبح امروز در اراک ۱۷۴ و نشانگر وضعیت ناسالم و در شازند ۲۴۰ و نشانگر وضعیت بسیار ناسالم بوده است. شاخص کیفی هوای ساوه در این ساعت ۸۶ و نشانگر وضعیت قابل قبول است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید