تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای ایرانی تروریستی بود / پیگیری حقوقی را تا محکومیت آمریکا دنبال می‌کنیم

  • سیاسی
  • جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۵۰
    کد خبر :733436

 محمد اسلامی با اشاره به اقدام دو جنگنده آمریکایی در نزدیک شدن به هواپیمای مسافربری ماهان اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به این اقدام را به سازمان هواپیمایی بین المللی (ایکائو) اعلام کرده و پیگیری حقوقی این اتفاق را انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: این یک حرکت تروریستی است که توسط دولت آمریکا انجام شده و حتما باید کشورها و جامعه بین المللی این حرکت مسموم را محکوم کنند.

فارس نیز نوشت: محمد اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: هواپیمای مسافری ما در مسیر و کریدور بین المللی تجاری در حال حرکت بوده و تهدید جنگنده های آمریکایی غیرقانونی و غیر انسانی بوده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری اعتراض خود را بابت این رفتار به سازمان هوانوردی بین‌المللی ارائه داده است و به لحاظ حقوقی بحث را تا محکومیت آمریکا ادامه می‌دهیم.

اسلامی در پاسخ به این سوال که چه زمانی کمیسیون بررسی سانحه توسط سازمان هواپیمایی کشوری سوریه تشکیل می شود؟ گفت: هنوز دقیقا مشخص نیست که این اتفاق در فضای سوریه یا لبنان رخ داده است، اما دولت های لبنان و سوریه باید اعتراض خود را بابت این رفتار غیر انسانی آمریکا به سازمان جهانی هواپیمایی داشته باشند.

وی تأکید کرد: از سازمان جهانی هواپیمایی نیز انتظار است علیه این اقدام غیرانسانی کشور آمریکا بیانیه دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید