تعداد پیش دبستانی‌ها از یک میلیون گذشت

    کد خبر :466366

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آمار ثبتی نوآموزان پیش دبستانی در سامانه دانش آموزی سناد از یک میلیون نفر گذشته است گفت: دوره پیش از دبستان به عنوان دوره‌ای رسمی و امری حاکمیتی مورد توجه است و اگر در بودجه با مضیقه‌هایی روبرو باشیم به دنبال راه‌های دیگری برای جبران آن خواهیم گشت.

رخساره فضلی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی درباره اعتبار پیشنهادی پیش دبستانی در لایحه بودجه سال ۹۸ و عدم رشد آن اظهار کرد: برنامه‌های ما در سال جاری با مشکلی مواجه نبوده، زیرا از قبل برنامه‌ریزی و هدفگذاری کرده‌ایم. البته بخش‌هایی تحت تاثیر شرایط غیرقابل پیش‌بینی قرار گرفته، اما مسئله جدی نداریم.

وی افزود: آمار ثبتی نوآموزان پیش دبستانی در سامانه دانش آموزی سناد از یک میلیون نفر گذشته است.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به رقمی که برای پوشش مناطق محروم پیش‌بینی کرده بودیم دست یافته‌ایم اظهار کرد: نرخ پوشش پیش دبستانی‌ها در روستا از ۵۰ درصد بالاتر رفته و به اهدافی که در سال جاری داشتیم، رسیده‌ایم.

فضلی افزود: طی چند سال اخیر اتفاقات خوبی رخ داده و نرخ پوشش ما در این دوره در استان خوزستان به حدود ۱۰۰، در سیستان و بلوچستان به بالای ۸۰، در خراسان شمالی به بالای ۹۰، در سمنان به حدود ۹۸ و در ایلام به ۹۹ درصد رسیده است.

وی درباره عدم رشد بودجه این بخش در لایحه سال آینده گفت: بودجه سال آینده باید مراحل تصویب خود را طی کند و به اصطلاح مانند سیبی است که هزار چرخ می‌خورد تا به پایین برسد و هنوز مشخص نیست. اما به هر صورت هر میزان که اعتبار و حمایت دولت را داشته باشیم برای آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فرهنگ خوبی نهادینه شده و اکنون دیگر پیش دبستان به گونه‌ای نیست که نیاز باشد توجهات را به آن جلب کنیم تا دیده شود گفت: دوره پیش از دبستان به عنوان دوره‌ای رسمی و امری حاکمیتی مورد توجه است و اگر در بودجه با مضیقه‌هایی روبرو باشیم به دنبال راه‌های دیگری برای جبران آن خواهیم گشت و تسلیم نخواهیم شد، زیرا همه ما در برابر کودکان مناطق محروم مسئول هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید