تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به ابهامات مصوبات کمیسیون تلفیق

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۰:۱۹
    کد خبر :889762
تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به ابهامات مصوبات کمیسیون تلفیق

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کارگروهی متشکل از آقای مصری از هیات رئیسه مجلس و اعضای هیات رئیسه کمیسیون تلفیق و رئیس کمیسیون تلفیق و همچنین نمایندگان معترض تشکیل خواهد شد و به ابهاماتی که در خصوص مصوبات کمیسیون تلفیق مطرح شده است رسیدگی خواهند کرد.

الیاس نادران در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه بیان کرد: آیین‌نامه مهلت‌های مشخصی را برای کمیسیون تلفیق و صحن علنی در خصوص رسیدگی به لایحه بودجه مشخص کرده است. متاسفانه بعضا آنچه که از متن مصوبه کمیسیون تلفیق با امضای دبیر اول کمیسیون در دست نمایندگان است در برخی از موارد تفاوت‌هایی با آنچه که در کمیسیون به تصویب رسیده است، دارد. بهتر است یکی از نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات رئیسه کمیسیون و نمایندگانی که در این خصوص اعتراض دارند جلسه‌ای را تشکیل داده و در این خصوص تصمیم‌گیری کنند. بنده به هیچ وجه لفظ دست‌کاری را برای همکارانم به کار نمی‌برم اما برخی از موارد باید رسیدگی شود.

سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا نیز در تذکری بیان کرد: ما نیز تقاضا داریم تا کارگروهی در این زمینه تشکیل شود چرا که بعضی از مصوبات کمیسیون تلفیق اصلا در نسخه‌ای که در دست نمایندگان است، دیده نشده است. مواردی در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید که در این نسخه وجود ندارد. باید یک کارگروه در این زمینه تشکیل شود از سوی دیگر تبصره ۱۸ شب گذشته بارگذاری شد و هنوز ۱۲ ساعت تنها از بارگذاری گذشته است و طبق آیین‌نامه فرصت بیشتری باید برای ارائه پیشنهادات در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکرات نمایندگان تهران و صومعه‌سرا بیان کرد: در خصوص مصوبات کمیسیون تلفیق بعضا اختلاف نظرهایی دیده می‌شود که در سال‌های گذشته نیز بدین‌گونه بوده است. قرار است کارگروهی با حضور آقای مصری از هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و هیات رئیسه کمیسیون تلفیق و نمایندگان معترض تشکیل شود تا این اختلاف‌نظرها مرتفع گردد. هر تصمیمی که در این جلسه گرفته شود ملاک عمل خواهد بود. همچنین فرصت کافی برای تبصره‌هایی که به تازگی ثبت شده در اختیار نمایندگان قرار داده می‌شود تا پیشنهادات خود را مطرح کنند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: بنده دیروز با خود آقای نادران نیز صحبت کردم از آنجا که سهم صندوق توسعه ملی از فروش منابع نفتی به ۲۰ درصد کاهش پیدا نکرده است اکنون ما برای تامین ۱۳۷ هزار میلیارد تومان نیاز به تصمیم‌گیری جدید داریم کمیسیون نیز چند پیشنهاد مطرح کرده است این‌که حال از محل سهام یا اوراق تامین گردد یا موارد دیگر. چیزی مراعا گذاشته نشده است و یا تصمیم جدیدی گرفته نشده است. ما از کمیسیون تلفیق نیز برای تکلیف تامین این ۱۳۷ هزار میلیارد تومان نیز مجوز گرفته‌ایم تا با دولت تنظیم کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: پس از آنکه مصوبه کمیسیون تلفیق در ۲۰ بهمن‌ماه بارگذاری شد ۷ – ۸ مورد ابهاماتی وجود داشت که ما آن را اصلاح کردیم هیات رئیسه کمیسیون مو به مو موارد را بررسی کرده است و در کمیسیون همواره به روی دوستان باز بود و هر کس شبهه‌ای در خصوص مصوبات مطرح می‌کرد به آن رسیدگی می‌شد. مصوبات کمیسیون شفاف، روشن و دقیق است و هرجا شبهه‌ای وجود داشته باشد با شجاعت برمی‌گردیم و آن را اصلاح می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نماینده دولت بیان کرد: بنده دیروز نیز تاکید کردم ما هنوز نامه رسمی از سوی دولت برای اصلاح لایحه و چگونگی تامین منابع به میزان ۱۳۷ هزار میلیارد تومان دریافت نکرده‌ایم. براساس آیین‌نامه دولت از آنجا که سهم صندوق توسعه ملی از فروش منابع نفتی ۴۰ درصد باقی‌مانده برای تامین این ۱۳۷ هزار میلیارد تومان نیاز به نامه مکتوب از سوی دولت داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید