تشریح اقدامات آتش‌نشانی در مناطق سیل‌زده خوزستان

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ۱۲:۰۷
    کد خبر :522436
مناطق سیل‌زده خوزستان

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران جزئیات عملکرد آتش نشانان اعزامی به استان خوزستان را تشریح کرد.

سید جلال ملکی  درباره اقدامات انجام شده از سوی آتش نشانی تهران در مناطق سیل زده استان خوزستان، اظهار کرد: در تقسیم‌بندی‌های ستاد بحران کشور ، استان تهران و بالطبع آن شهرداری تهران به عنوان استان معین برای منطقه سیل زده دشت آزادگان انتخاب شدند.

وی با اشاره به این که تاکنون دو اکیپ از آتش نشانان تهرانی به مناطق سیل زده استان خوزستان اعزام شدند، خاطر نشان کرد: در مجموع بیش از ۶۵ آتش نشان تاکنون به مناطق سیل زده اعزام شده‌اند. ضمن این که ده‌ها نفر از آتش نشانان تهرانی نیز آمادگی خود را برای حضور در مناطق سیل زده و امدادرسانی و هموطنان خوزستانی را اعلام کرده است.

ملکی درباره اقدامات صورت گرفته از سوی آتش نشانی تهران نیز یادآور شد: یک تیم از آتش نشانان با چندین دستگاه موتور پمپ آب در منطقه شهرک پیام در جنوب اهواز مستقر هستند. در این شهرک آب رود کارون طغیان کرده و پشت سیل بندها متوقف شده است، اما در برخی از نقاط آب از زیر سیل بندها به داخل شهرک نفوذ کرده است که آتش نشانان یک هفته‌ است که با حضور در این محل اقدام به تخلیه آب از داخل منازل و معابر این محدوده کرده‌اند به طوری که تاکنون میلیون‌ها لیتر آب را خارج کرده و عملیات در حال‌ حاضر نیز ادامه‌ دارد.

به گزارش فارس،سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اضافه کرد: همچنین گروهی دیگر از آتش نشانان در شهر سوسنگرد اقدام به تخلیه آب از زیر گذر اصلی این شهر در مجاورت رود کرخه قرار داشت، کرده‌اند. علاوه بر این با امدادرسانی به برخی از شهروندان ساکن این شهر اقدام به تخلیه آب از منازل آنها نیز کرده‌اند.

وی در ادامه اضافه کرد: یک تیم دیگر از آتش نشانان نیز در مسیر جاده بستان ــ سوسنگرد مستقر شده و در ساخت سیل بندی که مانع از انحراف آب به سمت جاده و زمین‌های پایین دستی می‌شد، مشارکت داشتند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: آتش نشانان تهرانی تا هر زمانی که ستاد بحران و شهرداری تهران مصوب کنند، در محل‌ حضور خواهند داشت و به شهروندان و مناطق سیل زده امداد رسانی خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید