تشبیه اهالی رسانه به شعبان بی مخ؛ بی ادبی جدید از سوی نمایندگان سبزوار / آقای نجم آبادی این رسانه بود که همکارت را به عذرخواهی وادار کرد

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ۱۵:۲۶
    کد خبر :781408

تبعات ماجرای سیلی زدن علی اصغر عنابستانی به سرباز راهور و حواشی دامنه دار پیش آمده در این رابطه همچنان ادامه دارد و فروکش نکرده است. در یکی از جدیدترین تبعات مرتبط با این ماجرا، دیگر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار نظری عجیب و توهین آمیز نسبت به رسانه ها مطرح کرد.

«بازتاب»؛ مرضیه افرافر– دو هفته پیش بود که علی اصغر عنابستانی در ایستگاه دروازه دولت تهران و به دلیل اینکه سرباز راهور مانع ورود خودروی او به خط ویژه شده بود، به صورت او سیلی زد؛ اتفاقی تأسف بار که برخی آن را با سیلی به صورت همه ملت ایران برابر دانستند.

پس از این اتفاق و رسانه ای شدن آن در فضای رسانه ای و شبکه های اجتماعی کشور، همگان مشاهده کردند که نماینده خاطی به مرور زمان چندبار موضع و روایت خود از ماجرای پیش آمده را تغییر داد.

علی اصغر عنابستانی، ابتدا از اساس منکر سیلی زدن به سرباز راهور شد و اعلام کرد که اصلاً از خودروی خود پیاده هم نشده است.

پس از انتشار ویدئوی مرتبط با این حادثه که از طریق دوربین های شهری ضبط شده بود، این نماینده مجلس به ناچار درگیری فیزیکی با سرباز راهنمایی و رانندگی را پذیرفت، اما ادعاهایی را علیه سرباز وظیفه مطرح کرد که باز هم با واکنش های رسانه ای فراوانی رو به رو شد.

به صورت مشخص و زمانی که عنابستانی در بیانیه خود اعلام کرد که سرباز راهور به او بی احترامی کرده و حتی با باتوم به شکم او زده است، رسانه ها و فعالان این حوزه طرح چنین مسائلی را بدون توجه به اصل رویداد یعنی تلاش برای انجام یک کار غیرقانونی و زدن سیلی به صورت یک سرباز وظیفه مورد نقد قرار دادند.

همین نقدهای دامنه دار به ویژه در رسانه های رسمی کشور بود که در ادامه واکنش های قابل تأمل مسئولان مربوطه را نیز به همراه داشت و در نهایت منجر شد تا این نماینده مجلس ضمن پذیرش خطای خود در این رابطه، رسماً و در قالب یک کلیپ ویدئویی از مردم عذر خواهی و از سرباز وظیفه تشکر کند.

خلاصه اینکه نقش رسانه ها و فعالان رسانه ای در پذیرش خطا و ناگزیرشدن به عذرخواهی از سوی این نماینده مجلس تحت هیچ شرایطی قابل انکار نیست و به نظر ما اینجا رسانه ها بار دیگر قدرت اثرگذاری مثبت و سازنده خود را به رخ مسئولان و همه متخلفان از قانون کشیدند.

با این همه این حسن و اتفاق میمون گویی برای برخی خوشایند نبوده و آنها را ناراحت کرده است؛ افرادی مثل بهروز محبی نجم آبادی – دیگر نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی که در تازه ترین اظهار نظرهای خود در رابطه با این ماجرا به «برنا» گفت: عده‌ای در کشور هزینه درست کاری را بالا بردند و هرچه شفاف باشی علیه تو گارد می‌گیرند، فضای رسانه‌ای تبدیل شده به عده‌ای شعبان بی مخ که از کاه کوه می‌سازند.

وی با متهم کردن رسانه ها به اینکه در رابطه با ماجرای عنابستانی اغراق کرده اند، افزود: آدم‌هایی هستند که دروغ پردازی می‌کنند. حادثه‌ها را بزرگ‌نمایی می‌کنند مانند خطای عنابستانی که در آن بزرگ‌نمایی صورت گرفت.

این اظهار نظرهای توهین آمیز و خارج از عرف که از سوی دیگر نماینده مردم حوزه انتخابیه سبزوار مطرح شده است، در حالی است که ماجرای زدن سیلی به مجری قانون آن هم یک سرباز وظیفه به خودی خود بزرگ است و به نظر نمی رسد در این رابطه اغراقی صورت گرفته باشد.

دلیل دیگری که به بزرگ شدن این ماجرا دامن زد نیز اقدام به دور زدن قانون توسط یک نماینده و یک قانون گذار بود که به هیچ وجه و از سوی هیچ شهروندی قابل پذیرش نبوده و نخواهد بود.

با توصیفاتی که مورد اشاره قرار گرفت باید به هر دو نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی این نکته را یادآورد شد که عبور از همه تخلف ها و بی قانونی ها در سایه شفافیت و آزادی رسانه ها محقق می شود و مخالفت امثال آنها با چنین فضایی به شدت نگران کننده است.

2
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. علیرضا گفت:

    حالا این رسانه پليس و نیروی انتظامی رو وادار کنه که عذرخواهی کنه برای استفاده از کلمات بی ادبانه و دور از شان یک مامور دولتی

  2. ناشناس گفت:

    مجلسی با پشتوانه رای ده درصد دارندگان حق رای بهتر از این نمی شود چون خواستگاه مردمی ندارد. اینان نماینده شورای نگهبان هستند نه نماینده مردم.

دیدگاهتان را بنویسید