تسلا مدل 3 پرفورمنس و ۴ چرخ محرک معرفی شد

  • خودرو
  • سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۰۲
    کد خبر :286730

ایلان ماسک مشخصات کامل فنی و قیمت نسخه‌ی دو موتوره و پرفورمنس از تسلا مدل 3 را منتشر کرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا موتورز، اگرچه با تأخیر اما سرانجام تسلا مدل 3 با دو موتور الکتریکی و مدل پرفورمنس را رسماً معرفی کرد. پس از چند توئیت، ماسک امروز مشخصات مدل 3 با دو موتور الکتریکی و تیپ پرفورمنس این سدان تمام برقی را منتشر کرد.

ماسک ابتدا با توئیت زیر خبر از جزئیات بیشتر این دو مدل داد:در حال آماده‌سازی مدل ۳ با دو موتور الکتریکی تمام چرخ محرک و نسخه‌ی پرفورمنس هستیم. حس رانندگی با این مدل‌ها بی‌نظیر است. مشخصات این مدل را اوخر امشب منتشر می‌کنم.

پس از انتشار این توئیت و سؤال‌های بی‌شمار طرفداران تسلا، ماسک جزئیات بیشتری منتشر کرد. مدل دو موتوره‌ی تسلا مدل 3، یک موتور برقی القایی AC در جلو (همانند طرحی که پیشتر در مدل‌های S و X استفاده شده است) و یک موتور برقی مغناطیسی در محور عقب دارد. موتور موجود در محور عقب، تفاوت زیادی با نوع فعلی نصب‌شده در مدل 3 نسخه‌ی با شعاع حرکتی بالا ندارد.

ماسک سپس توئیت جدیدی با تصویر زیر منتشر کرد و عملکرد این مدل را توضیح داد:تسلا با دو موتور الکتریکی یعنی، یک موتور برقی در محور جلو و یکی در عقب خودرو وجود دارد. یک موتور برای قدرت و دیگری برای افزایش شعاع حرکتی بهینه شده‌ است. درصورت خرابی یک موتور، خودرو با موتور باقیمانده بدون مشکل کار می‌کند. موتور برقی دوم تضمین رسیدن شما به مقصد و عدم توقف در کنار جاده و ایجاد شرایط احتمالی خطرناک خواهد بود.

پس از این توئیت جزئیات عملکرد فنی و قیمت نیز اعلام شد. مالکان تسلا مدل 3 تیپ پریمیوم با شعاع حرکتی بالا، با پرداخت ۵ هزار دلار می‌توانند موتور برقی دوم را به سدان تمام برقی خود اضافه کنند. هنوز امکان نصب دو موتور الکتریکی در تیپ‌های دیگر مدل 3 تأیید نشده است. مدل جدید پرفورمنس با قیمت پایه ۷۸ هزار دلار عرضه خواهد شد. تسلا مدل 3 پرفورمنس در زمان ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و امکان نصب سیستم خودران اتوپایلوت با قیمت ۵ هزار دلار نیز روی آن وجود دارد. مدل 3 پرفورمنس در دو آپشن کابین سفید و سیاه رنگ فروخته می‌شود. این مدل به‌صورت استاندارد به رینگ‌های ۲۰ اینچی و اسپویلر فیبرکربن در عقب مجهز شده است.

بر اساس گفته‌های ماسک، تولید مدل 3 پرفرومنس و فروش پکیج ارتقاء دو موتور الکتریکی، از تابستان سال جاری آغاز خواهد شد. مشخصات کامل منتشرشده به‌صورت زیر است.

تسلا مدل 3 با دو موتور الکتریکی و سیستم تمام چرخ محرک

قیمت پایه بدون سیستم اتوپایلوت ۵۴ هزار دلار
صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۴.۵ ثانیه
نهایت سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت
شعاع حرکتی ۴۹۹ کیلومتر

تسلا مدل 3 پرفورمنس

قیمت پایه بدون سیستم اتوپایلوت ۷۸ هزار دلار
صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۳.۵ ثانیه
نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
شعاع حرکتی ۴۹۹ کیلومتر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید