ترکیه حمله موشکی به مرکز موساد در اربیل را محکوم کرد

    کد خبر :895243
ترکیه حمله موشکی به مرکز موساد در اربیل را محکوم کرد

وزارت خارجه ترکیه درباره حمله موشکی به مرکز موساد در شهر اربیل در منطقه کردستان عراق بیانیه صادر و این حمله را محکوم کرد.

بامداد روز یکشنبه(امروز به وقت تهران) همزمان با شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در اربیل، رسانه‌های عراقی از برخورد ده‌ها فروند راکت و موشک به اهدافی در این منطقه خبر دادند.

«صابرین‌نیوز» به نقل از یک منبع امنیتی نوشت: «دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل در شمال عراق با موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار گرفتند».

ویدئویی از لحظه برخورد موشک‌ها به پایگاه نظامی اسرائیلی در اربیل منتشر شده که نشان می‌دهد ساعت برخورد ۱:۲۰ دقیقه بامداد است. صابرین‌نیوز درباره این زمان نوشت: «به هیچ‌وجه تصادفی نیست».

وزارت خارجه ترکیه درباره حمله به مرکز موساد بیانیه صادر کرد. این وزارتخانه اعلام کرد: «ما حملات صبح امروز با موشک‌های بالستیک به شهر اربیل عراق را محکوم می‌کنیم. چنین اقداماتی با هدف برهم زدن صلح و ثبات در عراق، هرگز قابل قبول نیست. ترکیه به ایستادن در کنار عراق در مبارزه با تروریسم ادامه خواهد بود».

تاکید بیانیه وزارت خارجه ترکیه درباره ایستادن این کشور در کنار عراق در مبارزه با تروریسم در حالی صورت گرفته که طی سال‌های اخیر مقام‌های دولت مرکزی و همچنین منطقه کردستان عراق بارها از حضور نظامی ترکیه در خاک عراق و انتقاد کرده و خواستار توقف نقض تمامیت ارضی و حاکمیت عراق شده‌اند.

انتشار بیانیه آنکارا درباره حمله به مرکز موساد در اربیل در شرایطی انجام شده که مقام‌های ترکیه اخیرا میزبان سفر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی بودند. سفر هرتزوگ به ترکیه با واکنش منفی گروه‌های فلسطینی مواجه شد.

منبع: فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید