«ترویج اهمیت روابط انسانی» شعار روز جهانی مددکاری اجتماعی در سال ۲۰۱۹

    کد خبر :438045

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران شعار امسال روز جهانی مددکاری اجتماعی را «ترویج اهمیت روابط انسانی» عنوان کرد و گفت: این شعار با توجه به ماموریت‌های مددکاری اجتماعی در مورد «کمک به ارتقاء کیفیت زندگی» و «توسعه شاخص‌های سلامت اجتماعی» انتخاب شده است.

سید حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هر ساله با توجه به نیازهای جامعه جهانی در حوزه مددکاری اجتماعی شعاری از طرف فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی تعیین می‌شود، افزود: با توجه به ماموریت‌های مددکاری اجتماعی در مورد «کمک به ارتقاء کیفیت زندگی» و « توسعه شاخص‌های سلامت اجتماعی» و با توجه به اهمیت روابط انسانی سالم، شعار امسال روز جهانی مددکاری اجتماعی «ترویج روابط انسانی» اعلام شده است. این روز می‌تواند فرصت خوبی برای ترویج این موضوع در جهان و ایران باشد.

وی با بیان اینکه شعار این روز بر اساس دستورکار ۱۰ ساله مددکاری اجتماعی و توسعه اجتماعی تعیین شده است، افزود: روابط انسانی، مجموعه‌ای از تعاملاتی است که موجب تأمین نیازهای افراد می‌شود. در نتیجه برقراری روابط انسانی، پس از تأمین نیازهای اولیه، زمینه‌های پیدایش انگیزش، رشد، احساس سودمندی، رضایت، درک متقابل و اعتماد فراهم می‌شود. به این ترتیب چرخه‌ای از نشانه‌های مثبت حیات در روابط بین فردی و اجتماعی پدید می‌آید و هر یک در پیدایش حالات مثبت بعدی، مؤثر واقع می‌شود، به طوریکه که می‌تواند در ارتقاء شاخص سلامت اجتماعی نیز تاثیرگذار باشد.

عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی در منطقه آسیا و اقیانوسیه ادامه داد: یکی از مشکلات مهم بعضی از انسان‌ها در ایجاد ارتباط، این است که خود را محور و معیار ارزشیابی امور به حساب می‌آورند و به همین دلیل، سعی می‌کنند همه افراد را وادار به هم‌شکل‌سازی با نیازها، خواسته‌ها و معیارهای خود کنند. این کار نه تنها موجب برقراری روابط سالم نمی‌شود، بلکه سبب احساس دوری و جدایی نیز خواهد شد. زمانی روابط پایاتر خواهد بود که با این تفاوت‌ها سازگار باشد.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به اینکه روز جهانی مددکاری اجتماعی یک روز قراردادی بین مددکاران اجتماعی است که هر ساله در سومین سه شنبه ماه مارس (اسفند- فروردین) گرامی داشته می‌شود، تصریح کرد: مددکاران اجتماعی در این روز و حتی در تمام ماه مارس برنامه‌های نمادینی را ترتیب می‌دهند تا مأموریت و رسالت حرفه مددکاری اجتماعی را یادآوری کنند. امسال این روز مصادف با ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۸ و ۱۲ رجب ۱۴۴۰ و تقریبا مقارن با روز ملی مددکاری اجتماعی (۱۳ رجب) است که به طور سنتی با سالروز میلاد امام علی علیه السلام نیز همزمان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید