استفاده از نخبگان اجتماعی فراموش نشود

    کد خبر :444977

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران بر استفاده از ظرفیت نخبگان اجتماعی برای ایجاد سرمایه اجتماعی و خروج کشور از شرایط حاضر تاکید کرد.

سید حسن موسوی چلک، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در حال حاضر کشور به آن نیاز دارد ظرفیت سازی و بسترسازی برای بهره‌گیری از تمام فرصت‌ها و منابع برای مدیریت اجتماعی کشور است، گفت: تحقق بهبود عملکرد و پاسخ به انتظارات مردم از حکومت مستلزم این است که شرکای اجتماعی در تحقق این هدف نقش بیشتر و پررنگ‌تری داشته باشند.

وی با تاکید بر استفاده از نخبگان اجتماعی در حوزه سیاست‌گذاری اجتماعی و مدیریت کشور، افزود: این ظرفیت سازی می‌تواند کمک کند تا توانایی این شرکا و نخبگان برای حوزه اجتماعی به عنوان یک موتور محرکه باشد. نخبگان هم نباید خودشان را از مجموعه دولت جدا ببینند. خروج از این شرایط کشور باید با استفاده از ظرفیت های داخلی باشد چراکه هیچکس نیست که از خارج کشور برای ما دلسوزی کند.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با بیان اینکه این هوشمندی دولت و مردم را می رساند که از ظرفیت نخبگان برای افزایش رضایت عمومی استفاده کنند، اظهار کرد: زمانی که این بستر فراهم شود، اعتماد سازی نیز افزایش می‌یابد، مشارکت اجتماعی بالا می‌رود و در نهایت سرمایه اجتماعی تولید می‌شود.

موسوی چلک با بیان اینکه سرمایه و اعتماد اجتماعی یک شبه ایجاد نمی شود، نیز گفت: افزایش پاسخگویی دولت و همراهی شرکا در حوزه اجتماعی نیازمند ارتباط بیشتر با شرکا و نخبگان و سایر ظرفیت‌های اجتماعی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید