ترورهای سپاه قدس در اروپا بحران ساز است

    کد خبر :287351

وزیر خارجه آمریکا با تکرار اتهامات و ادعاهای واهی خود علیه جمهوری اسلامی ایران از تلاش برای دستیابی به یک واکنش مشترک دیپلماتیک علیه ایران و سپاه قدس خبر داد و گفت: هر کشور دیگری که رفتاری مشابه انجام دهد، تحمل نمی کنیم.

مایک پمپئو روز سه شنبه در نشست خبری سخنگوی وزارتخارجه آمریکا حضور یافت و در ادامه اظهارات روز گذشته خود درباره استراتژی جدید این کشور پس از خروج از توافق هسته ای، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی با تکرار فهرستی که روز گذشته ارائه داد، گفت: اگر کشور دیگری هم با به کارگیری نیروهای نیابتی و فعالیت های تروریستی آمریکایی ها را در عراق تهدید کند یا گروهی همچون حزب الله را بوجود آورده بود، ما دست روی دست نمی گذاشتیم.

وزیر خارجه آمریکا که ایران ستیزی وی از زمان حضور در سنای این کشور مشهود بود، ادامه داد: ما بیکار نمی نشستیم و اروپایی ها و کشورهای عرب نیز همین طور؛ چین و روسیه هم از آن به عنوان تاثیری مثبت در جهان قلمداد نمی کنند.

پمپئو اضافه کرد: من اطمینان دارم منافع و ارزش های زیادی داریم که ما را در خصوص واکنش به تهدیدات جمهوری اسلامی نسبت به جهان به همین نتیجه خواهد رساند.

وزیر خارجه آمریکا که ظاهرا از زمان تصدی بر ریاست سازمان جاسوسی از فعالیت های سپاه قدس ایران در مبارزه با تروریسم به خصوص در عراق به ستوه آمده بود، در کینه ورزی آشکار گفت: سپاه قدس در سراسر اروپا نیز دست به ترور زده است و این یک بحران مشترک در سراسر جهان است. من اطمینان دارم که می توانیم به طور مشترک یک واکنش دیپلماتیک داشته باشیم.

پومپیو در خصوص اظهارات حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری ایران درباره اینکه وزیر خارجه آمریکا چه حقی دارد در خصوص اداره کشور ایران اظهار نظر کند، گفت: مردم ایران باید درباره اینکه چه نوع رهبری و چه نوع حکومتی می خواهند داشته باشند، انتخاب کنند و با تصمیماتی که این رهبران می گیرند، زندگی کنند.

وی افزود: من توضیح نمی دادم که رئیس جمهوری روحانی یا وزیر خارجه ظریف چه کار کنند، فقط در مورد اینکه آمریکا می خواهد چه کار کند، حرف می زدم .

وزیر خارجه آمریکا در خصوص زندانیان آمریکایی- ایرانی هم اظهار کرد: همه، روابط آمریکا و کره شمالی را دو ماه گذشته روابطی سرد توصیف می کردند و ما در آن شرایط سه زندانی آمریکایی را آزاد کردیم. همیشه شهروندانمان توسط کشورهایی که با ما روابط خصمانه ای دارند زندانی می شوند و ما از مکانیزم های مختلفی برای آزادی آنها استفاده می کنیم.

پمپئو خاطرنشان کرد نه تنها وزارت خارجه آمریکا بلکه تمام دولت ایالات متحده با پشتکار در جهت بازگرداندن شمار اندکی که در سخنان دیروز از آنها نام بردم و البته شمار آنها در سراسر جهان بیشتر از این است، به خانواده هایشان تلاش می کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید