ترامپ بلاخره مجبور شد بین مردم ماسک بزند/عکس

    کد خبر :730380

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای اولین بار از زمان شیوع ویروس کرونا در انظار عمومی از ماسک استفاده کرده است.

او  در جریان بازدید از بیمارستان نظامی والتر رید در مجاورت واشنگتن درحالی که با مجروحان جنگ و پرسنل پزشکی دیدار می کرد ماسکی سیاه به صورت داشت.

او هنگام ترک کاخ سفید گفت: “من هرگز با زدن ماسک مخالفتی نداشتم اما فکر می کنم باید در جا و زمان مناسب از آن استفاده کرد.”

او قبلا گفته بود که ماسک نمی زند چون به طور منظم تست می شود و حتی جو بایدن رقیب انتخاباتی خود را به خاطر زدن ماسک مسخره کرده بود.

اما او روز شنبه گفت: “فکر می کنم وقتی در بیمارستان هستید، به خصوص در محیطی خاص، که خیلی از سربازان و سایرین تازه از اتاق عمل آمده اند، فکر می کنم زدن ماسک خیلی مهم باشد.”

ترامپ هفته پیش در گفتگو با شبکه مالی فاکس گفته بود “من کاملا با ماسک موافقم” و حتی از قیافه ای که با ماسک پیدا می کنم خوشم می آید.

با این حال وقتی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (سی دی سی) در ماه آوریل استفاده از ماسک را برای جلوگیری از انتشار ویروس در اماکن عمومی توصیه کرد، آقای ترامپ به خبرنگاران گفت او این توصیه را دنبال نمی کند.

او در آن زمان گفت: “فکر نمی کنم بتوانم ماسک بزنم. نمی توانم تصور کنم که موقع استقبال از روسای جمهور، نخست وزیرها، دیکتاتورها، پادشاه ها و ملکه ها با ماسک ظاهر شوم.”

 

برخی رسانه ها گزارش می دهند که دستیاران آقای ترامپ مکررا از او خواستند در انظار عمومی از ماسک استفاده کند.

در تحولی دیگر در روز شنبه فرماندار دمکرات ایالت لوئیزیانیا در جنوب این کشور پوشیدن ماسک را برای بیشتر مردم در اماکن عمومی اجباری کرد.

درحال حاضر استفاده از ماسک در اماکن عمومی در بیش از ۲۰ ایالت اجباری است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید