اندیشکده هریتیج:

ترامپ برای مقابله با تهدید موشکی ایران با لهستان و رومانی همکاری کند

    کد خبر :71294

یک اندیشکده محافظه‌کار آمریکایی در مطلبی پیشنهاد داده دولت آمریکا برای مقابله با آنچه «تهدید موشکی ایران» خوانده شده با لهستان و رومانی همکاری کند.

اندیشکده «هریتیج» مستقر در واشنگتن در تحلیلی با اشاره به پیشرفت‌های برنامه موشک بالستیک ایران به دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد داده توانمندی‌های پدافند موشکی خود را افزایش دهد.

هریتیج نوشته است: «ارتقاء موشک‌های بالستیک ایران و کره شمالی از لحاظ قدرت و پیشرفتگی به طرز ویژه‌ای نگران‌کننده است. جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا کره شمالی را تهدیدی مستقیم علیه آمریکا توصیف کرده است.»

اندیشکده آمریکایی ایران را به عنوان یک «بازیگر ناپدیدار، با یک زرادخانه موشک بالستیک بزرگ و برنامه هسته‌ای فعال» توصیف کرده و در اظهاراتی آمیخته به ادعا نوشته توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 نمی‌تواند از تسلیحاتی شدن برنامه هسته‌ای ایران جلوگیری کند.

هریتیج مدعی شده توافق هسته‌ای، با فراهم کردن امکان دسترسی ایران به پول نقد و فناوری‌های مدرن می‌تواند زمینه‌های توسعه برنامه موشک‌های بالستیک ایران را فراهم کند. این اندیشکده می‌نویسد: «برنامه فضایی نسبتاً پیشرفته ایران هم می‌تواند به کوتاه شدن مسیر تهران برای رسیدن به موشک‌های بالستیک قاره‌پیما کمک کند.»

این اندیشکده برای مقابله با این تهدید ادعایی پیشنهاد کرده است: «ایالات متحده بایستی همکاری‌های دفاعی خود با متحدانش در لهستان و رومانی را ادامه دهد. این کشورها هر دو میزبان سامانه‌های پدافند موشکی زمین‌پایه هستند که برای مهار تهدید موشکی ایران آماده کار هستند.»

هریتیج تأکید کرده است: «دولت ترامپ بایستی ساخت و راه‌اندازی سایت‌های زمین‌پایه در لهستان و رومانی را ادامه دهد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید