هراس ترامپ از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران

  • سیاسی
  • دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۴۵
    کد خبر :927157

رئیس جمهوری تندرو سابق آمریکا در راستای سیاست هراس از پیشرفت های هسته ای ایران و بدون اشاره به نقش آمریکا در نقض برجام ادعا کرد که ایران در دولت جو بایدن رئیس جمهوری کنونی به سلاح هسته ای نزدیک تر شده است.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است سلاح هسته‌ای در راهبرد دفاعی بازدارندگی آن جایگاهی ندارد و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز همواره در حال راستی آزمایی برنامه هسته ای ایران بوده است.

ترامپ در سخنانی در نشست محافظه کاران در تامپا فلوریدا مدعی شد: آنها تمام مواد غنی شده مورد نیاز خود را بدست آورده اند. آنها می توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی سلاح هسته ای داشته باشند. من از چند ماه یا کمتر از این زمان صحبت می کنم. شاید همین حالا هم یکی داشته باشند.

ترامپ در ادامه ادعاهای خود مدعی شد: ایران هسته‌ای حتی از آنچه دموکرات‌های افراطی چپ برای ویران کردن کشورمان انجام داده‌اند، جهان را منفی تر خواهد کرد.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: زمانی که ایران  سلاح هسته ای داشته باشد، بازی کاملاً متفاوت خواهد شد. این یک اتفاق وحشتناک است که برای آمریکا رخ داده است. آمریکا هرگز در چنین موقعیتی قرار نداشته است.

ترامپ در بخش دیگری از اظهاراتش به انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا اشاره کرد و گفت: انتخابات دزدیده شد، در آن تقلب شد و اکنون کشور ما به طور سیستماتیک در حال نابودی است.

رئیس جمهوری تندرو سابق آمریکا ادامه داد، در حال حاضر، چین از تریلیون‌ها دلاری که از ما دریافت کرده است استفاده می‌کند تا ارتشی بهتر از ارتش آمریکا ایجاد کند.

وی ادعا کرد که دو سال پیش ایران، چین، روسیه و کره شمالی را تحت کنترل داشتیم و نمی توانستند علیه ما کاری انجام دهند و همه این را می دانستند، زیرا آنها به کشور و رهبری آمریکا احترام می گذاشتند.

ترامپ تاکید کرد:  ما به ملتی تبدیل شده ایم که دیگر در جهان به آن احترام نمی گذارند و به سخنان آن گوش نمی دهند.

این در حالی است که دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارش “ارزیابی سالانه تهدیدها” برای سال ۲۰۲۲ به رغم همه ادعاها و لفاظی ها علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، اذعان کرد که بر اساس ارزیابی های واشنگتن، تهران فعالیت های تولید سلاح هسته ای انجام نمی دهد.

جامعه اطلاعاتی آمریکا اذعان کرده است: ارزیابی ما همچنان اینگونه است که ایران درحال حاضر مشغول انجام اقدامات لازم و اساسی برای تولید سلاح هسته ای نیست.

ایرنا/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید