ترامپ از رهبر کره شمالی خطرناک تر است

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ ۹:۳۸

تلویزیون دولتی روسیه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را خطرناک تر از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دانسته است.

“دمیتری کیسیلی اف” از مجریان معروف تلویزیون دولتی روسیه در برنامه صبحگاهی آخر هفته خود با خطرناک دانستن ترامپ برای صلح جهانی او را شخصیتی غر قابل پیش بینی و خطرناک تر از کیم جونگ اون دانست.

این در حالی است که لحن تلویزیون های دولتی روسیه تنها چند هفته پیش ، تفاوت آشکاری داشته و از ترامپ تعریف و تمجید می کردند.

“کیسیلی اف” و دیگر همکارانش در تلویزیون های روسیه در روزهای گذشته حتی پا را فراتر گذاشته و از ترامپ به خاطر راه انداختن فامیل بازی در کاخ سفید انتقاد کرده اند. به گفته آنها رهبر کره شمالی هرگز موقعیت خاصی را به دختر 4 ساله اش در دولت نداده و این ترامپ است که به خاطر اختصاص ” دفتر و دستک” به دختر 35 ساله اش (ایوانکا) در کاخ سفید شاسته سرزنش است.

گفتنی است روابط دوجانبه روسیه و آمریکا در پی حمله موشکی اخیر دولت آمریکا به یک پایگاه نیروی هوایی روسیه در استان حمص به تلافی حمله شیمیایی به استان ادلب ، تیره شده است. دولت ترامپ مدعی است این حمله از سوی نیروی هوایی سوریه صورت گرفته و این در حالی است که دولت سوریه این ادعا را رد کرده است.

در روزهای گذشته لحن مقامات آمریکایی و روسی نسبت به یکدیگر سرد شده و حتی ترامپ در نشست هفتگی هفته گذشته خود با دبیر کل ناتو در کاخ سفید از سرد بودن کم سابقه روابط دوجانبه مسکو – واشنگتن سخن گفت.

سرد شدن روابط آمریکا و روسیه در دوره ترامپ در حالی است که در ماه های گذشته دونالد ترامپ با اتهام ارتباطات پنهانی با دولت روسیه مواجه بوده و حتی نخستین مشاور امنیت ملی او تنها کمتر از 3 هفته پس از آغاز به شروع کار به همین اتهام مجبور به کناره گیری از سمتش شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید