تراشه نورالینک تاییدیه FDA امریکا را دریافت کرد

    کد خبر :997247

چندین سال پس از بازه زمانی “آرزوی” ایلان ماسک، Neuralink اعلام کرد که تاییدیه FDA را برای اولین آزمایش انسانی رابط مغز و کامپیوتر خود دریافت کرده است.

بازتاب-اما شایان ذکر بوده که شرکت دیگری تاکنون بیش از 50 ایمپلنت انجام داد. اولین درخواست Neuralink برای FDA در سال 2022 به دلیل نگرانی‌های ایمنی در مورد باتری لیتیومی، احتمال حرکت سیم‌های ریز آن در مغز و عدم اطمینان در مورد اینکه آیا و در واقع چگونه Neuralink ممکن است بتواند به طور ایمن حذف شود، رد شد. طبق گفته کارمندان ناشناس فعلی و سابق که اوایل امسال با رویترز صحبت کردند، ایمپلنت بدون آسیب به بافت مغز انجام شد.

به نظر می‌رسد که توانسته با موفقیت به این نگرانی‌ها رسیدگی کند و در حالی که شرکت هنوز به دنبال داوطلب برای اولین آزمایشات نیست، درب نظارتی اکنون باز است. ایمپلنت Neuralink N1، کمی بزرگ‌تر از یک چهارم ایالات متحده، به گونه‌ای طراحی شده است که به طور کامل زیر پوست قرار گیرد و جایگزین تکه‌ای از جمجمه گیرنده شود. با 64 کاوشگر سوزنی منعطف کوچک که در نقاط دقیق وارد بافت مغز می‌شود، 1024 کانال ارتباط دو طرفه بین مغز و یک تراشه کامپیوتری را امکان پذیر می‌کند.

سپس ایمپلنت می‌تواند به‌صورت بی‌سیم با دستگاه‌های خارجی ارتباط برقرار کند، در این مرحله بیمار تنها با استفاده از ذهن خود می‌تواند با گوشی‌های هوشمند، رایانه‌ها و موارد مشابه ارتباط برقرار کند. این کار کمی به آموزش نیاز دارد، اما همانطور که توسط میمون‌های آزمایش مغزی Neuralink نشان داده شده ، به اندازه‌ای خوب کار می‌کند که به آنها اجازه می‌دهد پنگ بازی کنند و با صفحه کلید کار کنند. N1 همچنین به صورت بی سیم شارژ می‌شود، بنابراین هیچ کس نیازی به اتصال سر خود در طول شب ندارد.

نورالینک

در یک مفهوم صرفاً قابل پیش بینی، چیزهای فراتر از یک رابط تایپ کنترل شده توسط ذهن باز است. از نظر تئوری می‌توانید نسخه‌های آینده را برای کنترل اندام‌های بیونیک اضافی، وسایل نقلیه یا مینیون‌های رباتیک، با بازخورد حسی استفاده کنید. شما می‌توانید بدون نیاز به بلندگو یا نمایشگر، تصاویر یا صدا را مستقیماً به سیستم‌های بینایی یا شنوایی خود منتقل کنید، این به شما امکان می‌دهد که چشم‌ها و گوش‌های اضافی را تقریباً در هر نقطه از بدن یا در واقع در هر نقطه از زمین تنظیم کنید.

می‌توانید پیام‌ها را فکر کنید و آنها را مستقیماً به ایمپلنت عصبی شخص دیگری از طریق یک اتصال تله‌پاتیک با فناوری پیشرفته بفرستید. شما به طور بالقوه می‌توانید فعالیت مغز را در طول رویاهای خود ثبت کنید و آنها را در ساعات بیداری دوباره تجربه کنید. شما همچنین ممکن است به طور بالقوه هک شوید، که انواع احتمالات شبح وار را باز می‌کند. مطمئناً با پهنای باند مغز به تراشه بالا، همه چیز می‌تواند بسیار بد پیش رود.

حال باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه استارت‌آپ ایلان ماسک به کجا پیش خواهد رفت.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید