تدوین سیاست‌های جدید طرح شهاب / افزایش مدارس مجری این طرح

    کد خبر :588037

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان گفت: قرار است سیاست‌های جدید طرح شهاب به منظور اجرای بهینه و با توجه به نحوه اجرای کنونی‌ تدوین شود تا به اهداف مدنظر نزدیک‌تر شویم و فاصله میان برنامه و اجرا کم شود.

حمید رحمانی  در ارزیابی میزان موفقیت طرح شهاب که با هدف شناسایی و هدایت هوش و استعدادهای برتر دانش آموزی از سال ۹۳ به اجرا درآمده است اظهار کرد: ما برنامه‌ریز و سیاست گذار طرح شهاب هستیم و مجری آن در دوره ابتدایی، معاونت آموزش ابتدایی و در دوره متوسطه اداره کل مشاوره و معاونت آموزش متوسطه است. آنها موظف هستند برنامه‌ شهاب را که در مرکز سمپاد و شورای راهبردی بنیاد ملی نخبگان مصوب شده اجرا کنند.

وی افزود: به عنوان مرکز سمپاد، نظارت بر اجرا داریم اما اجرا دست ما نیست. در واقع نه مشاور و نه معلم ابتدایی و دبیرستان دست ما نیست.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان با اشاره به موانع اجرای طرح شهاب گفت: فاصله زیادی میان برنامه‌های تدوین شده و آنچه در کلاس اجرا می‌شود وجود دارد و بخشی از آن هم طبیعی است. محدودیت منابع مالی، آموزش معلمان، تراکم و تعداد بالای دانش آموزان ابتدایی از جمله موانع اجرای بهینه طرح شهاب هستند.

رحمانی ادامه داد: اخیرا این موضوع را در شورای راهبردی بنیاد ملی نخبگان مطرح کردیم و قرار بر این شده است که سیاست‌های جدید طرح شهاب به منظور اجرای بهینه و با توجه به نحوه اجرای کنونی‌ تدوین شود تا به اهداف مدنظر نزدیک‌تر شویم و فاصله میان برنامه و اجرا کم شود.

به گزارش ایسنا،وی با بیان اینکه شمار مدارس تحت پوشش طرح شهاب رو به گسترش است اظهار کرد: امسال ۸۸ هزار مدرسه درگیر طرح شهاب هستند و امیدواریم ثمره اولین خروجی‌های طرح شهاب که از سال ۹۳ به آن وارد شده و امسال به پایه نهم می‌رسند را ببینیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید