نتایج آزمون تیزهوشان ششم 1402 منتشر شد!

    کد خبر :1016632

آزمون استعدادهای درخشان ورودی هفتم در روز 1 تیر ماه 1402 برگزار شد و نتایج آزمون تیزهوشان ششم 1402 در روز 14 مرداد منتشر شد و پذیرفته شدگان در این آژمون معرفی شدند. در این مطلب قصد داریم آزمون تیزهوشان ششم 1402 را بررسی کرده و به طور دقیق تحلیل کنیم که چه کسانی توانسته اند در آزمون قبول شوند و داوطلبان سال آینده برای قبولی چه کارهایی را باید انجام دهند.

اهمیت قبولی در مدارس برتر!

تقریبا اکثر افراد از اهمیت تحصیل در مدارس برتر مطلع هستند؛ مدارس برتر به دلیل توجه ویژه‌ای که به دانش آموزان دارند و همچنین امکانات بیشتری که نسبت به مدارس معمولی دارند، دانش آموزان را به بهترین شکل برای امتحانات و دیگر موارد لازم آماده می‌کنند. شاید برخی والدین تصور کنند که حضور در مدارس برتر از مقطع متوسطه اول یعنی پایه هفتم زود باشد و دانش آموزان دچار خستگی و به اصطلاح فرسودگی تحصیلی شوند.

این نگرانی در سال‌های قبل برطرف شده است و با توجه به رویکردی که مدارس برتر پیش گرفته اند، به گونه‌ای کاملا برنامه ریزی شده حل شده است. مدارس برتر از جمله تیزهوشان دانش آموزان را به مرور و با برنامه‌ای اصولی رشد می‌دهند تا علی رغم رشدی که دانش آموزان دارند، اما دچار فرسودگی تحصیلی نشوند. همچنین قبولی در مدارس برتر در پایه نهم به دهم بسیار سخت‌تر از پایه ششم به هفتم است و در بسیاری از مدارس دانش آموزان با قبولی در مقطع متوسطه اول، بدون شرکت مجدد در آزمون ورودی می‌توانند وارد مقطع متوسطه دوم شوند.

آزمون تیزهوشان ششم 1402 چگونه بود؟

برخلاف پیش بینی‌ها، سطح آزمون تیزهوشان ششم به هفتم سال 1402 بالاتر از سال‌های گذشته بود و بیش از نیمی از داوطلبان خیلی زودتر از پایان زمان آزمون، محل را ترک کردند! دانش آموزان و حتی مشاورین و اساتید همگی متفقل القول معتقد بودند که هیچکدام از دانش آموزان تنها با خواندن کتاب و جزوه مدرسه قادر به حل سوالات و قبولی در آزمون نبودند و تنها کسانی شانس قبولی داشتند که در کلاس‌ها و یا دوره هوش ششم شرکت کرده بودند و تلاش زیادی برای قبولی خود انجام داده بودند.

پس از اعلام نتایج نیز این موضوع اثبات شد و اکثر دانش آموزان قبولی در کلاس‌های آمادگی تیزهوشان شرکت کرده بودند و یا به صورت خودخوان مطالب را مطالعه کرده بودند و تعداد زیادی تست و تمرین حل کرده بودند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که هیچ دانش آموزی موفق به قبولی در تیزهوشان نشده است مگر با تلاش، کوشش و پشتکار زیاد.

آزمون تیزهوشان سال‌های آینده چگونه خواهد بود؟!

برای آزمون تیزهوشان سال‌های آینده به طور قطعی نمی‌توان موردی را مطرح کرد اما پیش بینی می‌شود که سبک سوالات آزمون تیزهوشان مشابه امسال باشد. می‌توان گفت که سوالات آزمون تیزهوشان همانند سوالات کنکور به صورت مفهومی شده است.

اگر قصد شرکت در آزمون تیزهوشان و یا سایر مدارس برتر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا با آمادگی کامل به سر جلسه امتحان بروید تا همانند بسیاری از داوطلبان امسال غافلگیر نشوید. برای این کار اطلاع از تجربیات و نظرات پذیرفته شدگان در آزمون ورودی می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. به همین دلیل خلاصه‌ای از تجربیات دانش آموزان پذیرفته شده و مشاورین آن‌ها را با شما به اشتراک گذاشته ایم:

1) برنامه ریزی اصولی

یکی از رازهای موفقیت دانش آموزان پذیرفته شده در آزمون، برنامه ریزی اصولی و صحیح است. با توجه به اینکه هیچ مبحث مستقیمی از کتاب درسی دانش آموزان مطرح نمی‌شود، دانش آموزان باید با یک برنامه ریزی جامع و اصولی در کنار مباحث درسی، مباحث آزمون ورودی را نیز مطالعه نمایند و تعداد زیادی تست و تمرین حل کنند.

2) افزایش مهارت تست زنی

بسیاری از دانش آموزان با وجود کسب نمرات بالا در امتحانات مدرسه اما نمی‌توانند در آزمون‌های تستی نتیجه مطلوبی کسب نمایند. دلیل این موضوع نداشتن و یا کمبود مهارت تست زنی است. این مهارت تنها با حل تست و تمرین‌های فراوان و شرکت در آزمون شبیه ساز تیزهوشان قابل افزایش است.

3) شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون ورودی

موسسات، آموزشگاه‌ها و مراکز علمی مختلفی در سطح کشور کلاس‌های آمادگی آزمون را برگزار می‌کنند که این کلاس‌ها در صورتی که دارای کیفیت لازم باشند، کمک بسیار زیادی به شما خواهند کرد. در ادامه نکات تکمیلی را در این مورد بررسی کرده ایم.

معیارهای انتخاب یک موسسه خوب برای قبولی در آزمون ورودی چیست؟

اگر چرخی در فضای اینترنت بزنید، با نام‌های مختلفی رو به رو می‌شوید که کلاس آمادگی آزمون برگزار می‌کنند و همگی نیز این ادعا را دارند که در کار خود بهترین هستند و این موضوع ممکن است شما را دچار سر در گمی کند. همچنین برخی از موسسات با شعار و وعده‌های جذابی همچون «قبولی تضمینی در تیزهوشان»، افراد را ترغیب به ثبت نام می‌کنند.

در صورتی که این موضوع صحت داشته باشد و واقعا آموزشگاهی بتواند به صورت قطعی به شما تضمین قبولی دهد، بسیار عالی است، اما متاسفانه این موارد بیشتر برای جذب و یا بهتر است بگوییم فریب دادن استفاده می‌شوند. مهم‌ترین موارد و معیارهایی که برای انتخاب یک موسسه و آموزشگاه خوب برای قبولی در آزمون ورودی تیزهوشان و مدارس برتر در نظر بگیرید، عبارتند از:

♦ کیفیت بالای اساتید

♦ محتوای آموزشی منطبق بر آزمون ورودی

♦ پشتیبانی و مشاور پیگیر و دلسوز

♦ آمار قبولی بالا در سال‌های اخیر

♦ شهریه و هزینه مناسب در ازای امکانات و خدمات

♦ موقعیت مکانی در دسترس

♦ برگزاری آزمون شبیه ساز

♦ نظرات مثبت اولیا و دانش آموزان سال‌های گذشته

♦ و …

بیشترین قبولی در تیزهوشان 1402 برای کدام آموزشگاه بود؟

با مقایسه کلاس های تیزهوشان و با در نظر گرفتن معیارهای فوق، گزینه‌های انتخابی بسیار محدود می‌شود و شما می‌توانید انتخاب ساده‌تری داشته باشید. موسسه موفقیت یکی از بهترین موسسات در زمینه برگزاری کلاس آمادگی آزمون ورودی تیزهوشان و مدارس برتر است که به طور تخصصی در زمینه تیزهوشان فعالیت دارد. این موسسه همچون سال‌های گذشته توانسته است بیشترین قبولی در تیزهوشان 1402 را داشته باشد.

کلاس‌های موسسه موفقیت به سه شکل حضوری، آنلاین و آفلاین را دارد. علاوه بر این از دیگر خدمات موسسه موفقیت می‌توان به آزمون‌های شبیه ساز به همراه تحلیل آزمون، مشاور و پشتیبان، کلاس رفع اشکال، جزوه و … اشاره نمود. شما می‌توانید برای کسب اطالاعات بیشتر و اطلاع از دوره‌های موسسه موفقیت به وب سایت آموزش سنتر (www.amoozeshcenter.com) مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن 22891840-021 تماس بگیرید.

نتیجه گیری

امیدواریم این مطلب مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد و اطلاعات مفیدی را به دست آورده باشید. در این نوشته ابتدا به اهمیت قبولی در مدارس برتر پرداختیم و سپس آزمون تیزهوشان سال 1402 را بررسی نمودیم. در ادامه راهکارهایی را که برای قبولی در آزمون سال‌های آینده به شما ارائه کردیم و در پایان بهترین آموزشگاه تیزهوشان را به شما معرفی نمودیم. لطفا سوالات، ابهامات، نظرات و تجربیات را با ما به اشتراک بگذارید.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. دلوین گفت:

    سلام
    اگه تمام نمرات درسال پنجم و ششم مهم است و اگر مهم است ایا قبول می کنند

دیدگاهتان را بنویسید