تخفیف 80 درصدی ایرلاین ها برای بلیط هواپیما کودکان

    کد خبر :932132

حتما هنگام وارد کردن اطلاعات مسافران برای خرید بلیط هواپیما، با گزینه های مسافران بزرگسال، کودک و نوزاد برخورد داشته اید که بهای متفاوتی برای هرکدام تعیین شده است. شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که چرا بهای بلیط هواپیما برای کودکان با بزرگسالان در ایرلاین های مختلف متفاوت است؟ شاید کمی عجیب باشد، اما در برخی موارد می توان بلیط هواپیما با 80 درصد تخفیف را برای کودکان خریداری کرد. البته این تخفیف، شرایط خاصی دارد که در ادامه بررسی شده است.

 چرا بلیط هواپیما کودکان تخفیف دارد؟

در چرایی بلیط هواپیما تخفیف دار برای کودکان و نوزادان، علت های گوناگونی را می توان یافت. بخشی از این تخفیف ها مربوط به نرخ مصوب بلیط هواپیما بوده و بخشی دیگر به قوانین مربوط به ایرلاین ها به منظور افزایش خدمات بهتر و مشتری مداری است. به همین دلیل در برخی ایرلاین ها علاوه بر بلیط هواپیما تخفیف 80 درصد ، می توان بلیط رایگان برای کودکان و نوزادان نیز مشاهده کرد. به منظور خرید بلیط هواپیما با تخفیف برای کودکان لازم است نسبت به قوانین متنوعی که در این زمینه برای انواع بلیط هواپیما و ایرلاین ها وجود دارد توجه کرد تا بتوان بلیط کودک را با بیشترین تخفیف دریافت کرد.

قوانین مربوط به تخفیف بلیط هواپیما برای کودکان در ایرلاین های مختلف، با یکدیگر متفاوت است. همچنین این تفاوت را می توان در نوع بلیط و پروازهای داخلی و خارجی نیز مشاهده کرد. بدین منظور در این مقاله تفاوت نرخ بلیط هواپیما برای کودکان را ابتدا برای بلیط های سیستمی و چارتری و سپس برای پروازهای داخلی و خارجی بازگو می کنیم.

تخفیف بلیط هواپیما برای کودکان در پروازهای داخلی

بلیط هواپیما برای کودکان با نرخ متفاوتی در کشورها و ایرلاین های مختلف داخلی و خارجی صادر می شود. در پروازهای داخلی عوامل متعددی مانند نوع بلیط و نوع ایرلاین و قوانین آن ها در تعیین قیمت نهایی بلیط کودکان موثر است.

تخفیف بلیط هواپیما برای کودکان در بلیط سیستمی

بلیط های سیستمی در واقع، بلیط های قانونمندی بوده که نرخ آن ها چه برای بزرگسال و چه کودکان از سوی سازمان هواپیمایی تعیین می شود. اما ایرلاین ها خودشان می توانند به منظور ایجاد فضای رقابتی، بلیط کودکان را با قیمتی کمتر به فروش برسانند. به همین دلیل قوانین ایرلاین ها در این زمینه متفاوت است.

بلیط هواپیما برای کودکان در بلیط های سیستمی، برای کودکان 2 الی 12 سال و زیر دو سال متفاوت است. معمولا برای کودکان 2 الی 12 سال میزان تخفیف ها از 15 الی 50 درصد متفاوت است. بیشترین تخفیف برای بلیط کودکان در ایرلاین های کیش ایر و اسمان برابر 50 درصد می باشد. این میزان برای برخی ایرلاین های مهم در زیر لیست شده است:

– ایرلاین زاگرس برابر 70 درصد بهای بزرگسالان

– ایرلاین وارش برابر 75 درصد بهای بلیط بزرگسالان

– شرکت هواپیمایی قشم ایر، 55 درصد بهای بزرگسالان را دریافت می کند

– ایرلاین ایران ایرتور، 75 درصد بهای بلیط بزرگسالان را برای کودکان دریافت می کند.

– ایرلاین ماهان، برای بلیط هواپیما کودکان، 75 درصد بهای بزرگسال را دریافت می کند.

برای کودکان زیر 2 سال، بهای متفاوتی برای بلیط هواپیما دریافت می شود. این مقدار نیز برای ایرلاین های مختلف، تفاوت دارد. این میزان، درصد کمی از بهای کامل بلیط را در بر میگیرد که به منظور بیمه مسافران نوزاد می باشد. این میزان از 85 درصد الی 90 درصد تخفیف متفاوت می باشد. پس با خرید بلیط سیستمی برای نوزادان می توانید بلیط هواپیما با 80 درصد را خریداری کنید.

میزان تخفیف بلیط هواپیما برای نوزادان در ایرلاین های مختلف، تفاوت دارد. ایرلاین ایران ایر نیز، بلیط هواپیما نوزادان را مانند کودکان، بدون دریافت هزینه صادر می کند. اما ایرلاین هایی مانند ماهان، 8 درصد بهای بزرگسال را برای بلیط نوزاد دریافت می کند. شرکت هواپیمایی کاسپین نیز، 20 درصد بهای بلیط بزرگسال را برای نوزا دریافت کرده که بیشترین میزان دریافتی در میان ایرلاین ها می باشد. همچنین ایرلاین های کیش ایر، ایران ایرتور و آسمان نیز تنها 10 درصد بهای بلیط بزرگسال را دریافت می کنند.

تخفیف بلیط هواپیما برای کودکان در بلیط های چارتری

بلیط های چارتری دارای قوانین متفاوتی نسبت به بلیط های سیستمی بوده که مهم ترین این تفاوت ها شامل نرخ بلیط کودکان و نوزادان و جریمه کنسلی می باشد. علت این تفاوت ها به این دلیل است که بلیط های چارتری توسط شرکت های چارتر کننده به فروش می رسد اما بلیط های سیستمی را ایرلاین ها مستقیما به فروش می رسانند.

در بلیط های چارتری به این دلیل که شرکت ها، صندلی های هواپیما را با نرخ بزرگسالان خریداری می کنند، تمام صندلی ها را چه برای بزرگسال و چه کودک با یک نرخ به فروش می رسانند. به همین دلیل هنگام خرید بلیط چارتر برای کودک خود، باید بهای کامل پرداخت کنید. البته با خرید بلیط چارتر برای نوزاد نیازی به پرداخت هزینه ندارید. زیرا به نوزاد صندلی تعلق نمی گیرد.

تخفیف بلیط هواپیما برای کودکان در پروازهای خارجی

شاید برایتان جالب باشد اما در پروازهای خارجی نیز می توان از بلیط هواپیما تخفیف دار برای کودکان استفاده کرد. البته قوانین مربوط به بلیط هواپیمای کودکان در پروازهای خارجی بسته به کشور مقصد و ایرلاین، متفاوت است. تخفیف بلیط هواپیما برای کودکان در پروازهای مختلف از 10 تا 80 درصد متغیر است. این میزان برای نوزادان در سفرهای خارجی حدود 0 الی 20 درصد متغیر است. البته باید به این نکته نیز توجه کنید که بلیط تخفیف دار هواپیما برای کودکان، به ازای هر بزرگسال صادر می شود.

خرید بلیط هواپیما برای کودک تنها

شاید در مواردی لازم باشد کودک را بدون همراه به سفر فرستاد، که باید از قبل نسبت به شرایط آن اطلاعات لازم را کسب کنید. اولین محدودیت در این باره، سن کودک است که باید حداقل 5 سال سن داشته باشد. در این شرایط والدین باید با ارائه نامه ای رسمی مبنی بر کفالت و قیومیت کودک به همراه شناسنامه کودک به پذیرش فرودگاه تحویل بدهند.

البته باید توجه داشته باشید که امکان دریافت تخفیف بلیط هواپیما برای کودک در این زمینه وجود نداشته و باید بهای کامل بلیط بزرگسال را پرداخت کنید. این بلیط را باید از 48 ساعت قبل از پرواز خریداری کرده و باید از دو ساعت قبل در فرودگاه برای انجام امور مربوطه حاضر شوید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید