تخت‌روانچی: توپ در زمین آمریکا/ برای گفت‌وگو با واشنگتن عجله نداریم

    کد خبر :780120

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد توپ برجام اکنون در زمین آمریکاست و این دولت جدید واشنگتن است که باید تصمیم بگیرد آیا قصد دارد سیاست ورشکسته دولت قبلی خود را ادامه دهد یا اینکه صفحه جدید باز کند.

مجید تخت روانچی در گفت و با شبکه ان بی سی آمریکا گفت: توپ در زمین آمریکا است . این آمریکا بود که در سال 2018 در دوره دولت ترامپ میز مذاکره را ترک کرد. حالا هم این واشنگتن است که باید تصمیم بگیرد که آیا قصد دارد سیاست ورشکسته دولت قبلی خود را ادامه دهد یا اینکه می خواهد صفحه جدیدی باز کند.
تخت روانچی تاکید کرد: به محض اینکه انها به تعهدات خود عمل کنند، ایران بارها اعلام کرده است که به تعهدات کامل خود باز خواهد گشت.

به گزارش ایرنا، تخت روانچی گفت که ایران طرحی برای انجام مذاکره با دولت جدید بایدن ندارد و در انتظار نخستین گام از سوی بایدن در برداشتن تحریم های و بازگشت آمریکا به توافق هسته ای 2015 است.
نماینده ایران در سازمان ملل تاکید که تهران تاکنون گفت و گویی با دولت بایدن نداشته است. از زمان بر سرکار آمدن بایدن تاکنون هیچ گونه مکالمه ای بین ایران و آمریکا صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ایران طرحی برای گشایش مذاکرات مستقیم و یا غیر مستقیم از طریق یک میانجی احتمالا از سوی دولت سوئیس دارد، گفت: ما هیچ برنامه ای در این زمینه نداریم.

تخت روانچی با بیان اینکه ایران عجله ای برای گفت و گو با واشنگتن ندارد، گفت: این به آمریکا مربوط می شود که چه تصمیمی بگیرد ، ما عجله ای در این زمینه ندرایم.

وی در پاسخ به سوالی درباره ترور سردار سلیمانی همچنین تاکید کرد که جنایت ترور سردار سلیمانی بدون پاسخ نخواهد ماند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در این مصاحبه گفت: تنها حرف کافی نیست، (باید) شاهد اقدام از طرف آمریکایی باشیم.

روانچی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: ما آماده تبادل جامع تمامی زندانیان یا بازداشتگان بین طرفین هستیم و این یک پیشنهاد ساده و سر راستی است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل همچنین گفت که رئیس جمهوری سابق آمریکا، ترامپ، «بازی بسیار خطرناکی را با ترور ژنرال قاسم سلیمانی آغار کرد»؛ وی در پایان گفت؛ «ما این را گفته ایم که این موضوع نمی تواند بدون مجازات بماند، این موضع ما است».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید