تبلیغ “پرواز” اسنپ مجوز ندارد و غیر قانونی است

    کد خبر :121794

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور داشتن مجوز پرواز سامانه های حمل و نقلی موبایلی را تکذیب کرد و بیان داشت تا امروز هیچ گونه مجوز پروازی برای این سامانه های حمل و نقلی صادر نشده است.

به گزارش  برنا، روز سه شنبه دادستان تهران با هشدار به مدیر اسنپ اعلام کرد: قرار نبود با این گونه تبلیغات فریبنده مردم را اغوا کنید، شما چگونه با هلی‌کوپتر مردم را به دل طبیعت می‌برید و موسیقی زنده پخش می‌کنید؟ لذا به مدیر اسنپ هشدار داده می‌شود تا مواظب باشد که فعالیت‌های این شرکت، محملی برای ایجاد ناامنی و ارتکاب جرایم نشود. قرار بر این بود که به مردم خدمت ارائه شود نه این که راننده اسنپ، زنی را به تپه‌ها ببرد و به او تجاوز کند و آن گاه با تبلیغات فریبنده و غیرواقعی اسنپ را بزرگ جلوه دهید.

اما دادستان تهران از چه صحبت می کرد؟ کافی است تا هشتگ ناکجامیری را دریکی از شبکه های مجازی یا موتور های جستوجوگر سرچ کنید. اولین چیزی که می بینید ویدیویی است که در آن مدیر عامل این شرکت ضمن توضیح این طرح به شما وعده سفری 12 ساعته با همه امکانات را می دهد.

در ادامه این ویدیو شخصی به عنوان برنده با سوار شدن به هلی کوپتر و رفتن به ارتفاعات روز خوبی را می گذراند.

آیا چنین مطلبی صحت دارد؟ آیا هرشرکتی می تواند با خرید یک هلی کوپتر به کاربران خود وعده یک جایزه هیجان انگیز و خاص را بدهد؟

در این باره رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور به خبرنگار برنا گفت: آنچه روشن است این است که برای انجام هر پروازی در بخش سیویل نیاز به مجوز سازمان هواپیمایی کشور است.

او ادامه داد: پروانه بهره برداری برای شرکت هایی که در حوزه حمل و نقل هوایی فعال هستند تنها تحت شرایط ایمنی انجام می شود.

به گفته جعفرزاده: سازمان هواپیمایی به عنوان ابزار حاکمیتی دولت در بخش های غیرنظامی است، قاعدتا پروازی بدون مجوز این سازمان صورت نخواهد گرفت.

او در توضیح چگونگی مجوز های مورد نیاز برای پرواز گفت: حتی شرکت های هواپیمایی که این مجوز را دریافت کردند باید برای هر مسیر هوایی مجوز دریافت کنند.

او در ادامه در خصوص طرح ناکجامیری شرکت اسنپ تاکید کرد: تا پیش از سخنان دادستان تهران از وجود این طرح در تهران بی خبر بودیم و مجوزی از سوی سازمان هواپیمایی کشور برای اسنپ صادر نشده است. امیدواریم شرکت ها در نحوه تبلیغات خود بیشتر دقت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید