تاکید وزیر بهداشت به تزریق دوز بعدی واکسن کرونا

    کد خبر :908560
وزیر بهداشت تزریق یک دز واکسن کرونا در سال جاری را پیشنهاد داد

بهرام عین‌اللهی درباره وضعیت واکسیناسیون علیه کرونا در کشور، گفت: در واکسیناسیون رکورد خوبی داشتیم؛ به طوری که روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تزریق و در هفته ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تزریق واکسن انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه اُمیکرون در کشورهای اروپایی و آمریکا چهار ماه طول کشید، اما در کشور ما تنها دو ماه طول کشید، افزود: در عین حال میزان تلفاتی که آن  کشورها داشتند بسیار بالا بود، در حالی که میزان مرگ‌ومیر ما کمتر بود.  البته کاهش کرونا در یک کشور، دلیل این نیست که کرونا تمام شده است، بلکه آنچه باعث شد آمار کرونا در کشورمان کاهش یابد، ایمنی ما بود.

عین‌اللهی ادامه داد: از آنجایی که واکسیناسیون در سطح وسیعی در کشور ما انجام شده بود و آنتی‌بادی و ایمنی خوبی داشتیم، توانستیم در برابر ویروس مقاومت کنیم؛ بنابراین توصیه ما به مردم این است که حتما واکسیناسیون را ادامه دهند. توصیه ما این است که مردم امسال حتما یک دز دیگر واکسن تزریق کنند؛ یعنی علی‌رغم اینکه دز دوم یا سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند،  امسال باید حتما تزریق یک دز دیگر را هم داشته باشند.

وی در ادامه درباره وضعیت واکسن‌های تولید داخلی، گفت: صادرات واکسن داخلی را آزاد کردیم و تولیدکنندگان واکسن می‌توانند واکسن کرونا را صادر کنند.

عین‌اللهی با بیان اینکه شش مرکز تولید واکسن داریم و نیاز به واردات واکسن وجود ندارد، گفت:  این موضوع تضمینی برای آینده ایران است که باوجود این تولیدات داخلی می‌توانیم خوب عمل کنیم. واکسن‌هایی مانند فایزر و مدرنا که MRNA بودند و تبلیغات زیادی هم روی آن‌ها ‌انجام شد، اکنون نشان داده شده که تاثیر چندانی نداشتند.

وی که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می‌کرد، درباره پروژه‌های بهداشتی وزارت بهداشت، گفت:  امیدواریم امسال حدود ۳۰۰۰ پروژه بهداشتی را احداث کرده و نیروهایش را تامین کنیم.

بهداشت نیوز/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید