تاکید وزارت خارجه عراق بر حمایت بغداد از مسیرهای گفتگو در منطقه

    کد خبر :806184

وزارت امور خارجه عراق امروز(جمعه) با اشاره به اینکه عراق تلاش های زیادی برای بازیابی نقش منطقه ای و جهانی خود انجام می دهد، بر حمایت بغداد از مسیرهای گفتگو در منطقه تاکید کرد.

به نقل از خبرگزاری عراق، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در این باره به همین خبرگزاری گفت: سیاست خارجی عراق چشم انداز مبتنی بر توازن و ثبات را دنبال می کند. نقش متعادل عراق با همه طرف ها در سطح منطقه و جهان، فرصتی برای به دست گرفتن ابتکار عمل هایی است که عراق را به هماهنگ کردن تعاملات منطقه ای و بین المللی بازمی گرداند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست خارجی عراق در راستای حمایت از مسیرهای گفتگو بین طرف ها در سطح منطقه فعالیت می کند، خاطرنشان کرد: ایمان داریم که چنین تعاملاتی باعث تقویت ثبات در منطقه و بازتاب آن روی اوضاع عراق می شود.

وی تاکید بر اینکه مفهوم امنیت به صورت یک ساختار است که نمی توان آن را تجزیه کرد، بیان داشت: تداوم هماهنگی با همه طرف ها و اتکا به مکانیزم های گفتگو و توافق بر سر قوانین منافع مشترک وسیله ای برای خنثی کردن بحران ها، کاهش تنش و اتکا به مرحله جدیدی است که یکپارچگی برای توسعه ملت های منطقه را ایجاب می کند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه هم اکنون برای فعالسازی کمیته های مشترک با همه شرکای عراق تلاش می کند.

منبع: شفقنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید