تاثیر نحوه اشتباه نشستن بر حافظه

    کد خبر :1032686
تاثیر نحوه اشتباه نشستن بر حافظه

وضعیت نامناسب بدن هنگام نشستن ممکن است بر انواع خاطراتی که از حافظه به یاد می‌آورید نیز تاثیر بگذارد.

قوز کردن شانه‌ها و قوس دادن به پشت در حین تایپ کردن در رایانه می‌تواند فشار بیشتری بر روی باسن، گردن و کمر شما وارد کند. این مورد نه‌تنها موجب ناراحتی می‌شود، بلکه وضعیت بدنی نامناسب می‌تواند بر سلامت جسمانی ما تاثیر بگذارد.

نتایج یک تحقیق نشان داد که وضعیت بد بدن تاثیر غیرمنتظره‌ای بر تمام اعضای بدن و همچنین حافظه دارد که شامل افزایش خطر سوزش سر دل، بی‌اختیاری ادرار یا یبوست است.

هر چند این موارد ذکر شده همه چیز نیست اما باید بدانیم، وضعیت نامناسب بدن هنگام نشستن ممکن است بر انواع خاطراتی که به یاد می‌آورید نیز تاثیر بگذارد.

در تحقیق انجام شده در سال ۲۰۱۷ که در بیوفیدبک منتشر شد، محققان رابطه بین وضعیت بدن و یادآوری خاطرات مثبت یا منفی را بررسی کردند. خاطرات مثبت به‌عنوان خاطرات مرتبط با احساسات توانمندسازی یا خوش‌بینی شناسایی شدند. خاطرات منفی شامل احساسات درماندگی، ناامیدی یا شکست بودند.

پژوهشگران به بیش از ۲۰۰ دانشجوی کالج آموزش دادند که در حالت خمیده یا عمودی بنشینند در حالی که خاطرات منفی را در ذهن مجسم می‌کنند و سپس خاطرات مثبت را قبل از تغییر وضعیت و تکرار تمرین یادآوری حافظه در ذهن مرور کنند.

در حالی که یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که شرکت‌کنندگان خاطرات مثبت را در حالت ایستاده راحت‌تر به خاطر می‌آورند، ۸۶ درصد از دانشجویان گفتند که خاطرات منفی در حالت خمیده راحت‌تر در ذهن نقش می‌بندند.

به این ترتیب، فردی که بیشتر روز خود را در حالت خمیده سپری می‌کند، ممکن است بیشتر بر روی خاطرات منفی تمرکز کند، بنابراین پژوهشگران بر اهمیت ارتقای آگاهی متخصصان سلامت روان در مورد وضعیت مناسب برای حمایت از بیماران در به حداقل رساندن علائم افسردگی تاکید کردند.

کارشناسان موسسه بهداشت رفتاری مونتاری (Montare) که در این تحقیق شرکت نداشتند، دیدگاه بالقوه‌ای را در مورد این یافته‌ها ارائه کردند و توضیح دادند که وضعیت خمیده به‌طور سنتی حالتی از شکست را تجسم می‌دهد. همان انرژی ممکن است در افکار ما نفوذ کند و احساسات منفی و خاطرات ناخوشایند را برانگیزد برعکس، ایستادن در حالت قدرتی که اغلب در تمرین‌های یوگا دیده می‌شود احساس اعتماد به نفس و قدرت درونی فرد را افزایش دهد.

وضعیت نامناسب بدن، افراد بسیاری را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد. در تحقیق منتشرشده در سال ۲۰۲۰ که در iScience منتشر شد، بیش از ۶۵ درصد از کل ۵۹۵هزار و ۵۷ کودک در چین که تحت غربالگری وضعیت قرار گرفتند، وضعیت بدنی ضعیفی داشتند. همانطور که قبلا ذکر شد،

حفظ وضعیت بدنی مناسب ممکن است به کاهش علائم افسردگی کمک کند و به ما اجازه دهد تا خاطرات مثبت بیشتری را تجربه کنیم. حتی اگر بیشتر روز خود را در حالت نشسته می‌گذرانید، نکاتی وجود دارد که می‌توانید برای صاف و راست نگه داشتن بدن خود از آنها استفاده کنید.

کلینیک مایو ایالات‌متحده توصیه کرد که وقتی روی صندلی اداری می‌نشینید، مطمئن شوید که صندلی در ارتفاعی تنظیم شده است که به هر دو پا اجازه می‌دهد صاف روی زمین قرار گیرد. صندلی نباید آنقدر پایین باشد که زانوهای شما بالاتر از باسن قرار بگیرند. بین قسمت جلوی صندلی و پشتی زانوها فاصله کمی بگذارید.

در مرحله بعد، مطمئن شوید که پشت شما توسط خود صندلی یا با قرار دادن یک بالش کمری در قسمت پایین کمرتان حمایت می‌شود. شما باید صفحه رایانه خود را در سطح چشم خود تنظیم کنید، شانه‌های خود را شل کنید و سر و گردن خود را روی مرکز بدن خود قرار دهید. هنگام استفاده از صفحه کلید، بازوهای خود را موازی با زمین نگه دارید.

 ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید