پرش به محتوای اصلی

تاثیر مصرف یک فنجان قهوه در پیشگیری از حمله قلبی

کد خبر 148214
3

طبق نتایج یک مطالعه مقدماتی جدید، نوشیدن هر فنجان قهوه ریسک مشکلات قلبی را کاهش می دهد.
به گزارش مهر، لورا استیونس، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کلورادو، در این باره می گوید: «نوشیدن یک فنجان قهوه ریسک سکته، نارسایی قلبی و بیماری قلبی عروق کرونر را کاهش می دهد.»

بررسی پیشرفته داده های بدست آمده از مطالعات بلندمدت قلب نشان می دهد هر فنجان قهوه مصرفی در هفته می تواند ریسک نارسایی قلبی را تا ۷ درصد، سکته را تا ۸ درصد و بیماری قلبی را تا ۵ درصد کاهش دهد.

به گفته استیونس، «ما همچنین در یک مطالعه تعجب آور دریافتیم گوشت قرمز ممکن است با کاهش ریسک نارسایی قلبی و سکته هم مرتبط باشد.»

محققان عنوان می کنند در مورد وجود رابطه بین گوشت قرمز و کاهش ریسک مشکلات قلبی نیاز به پژوهش های بیشتری در اینده است و هنوز این رابطه را تایید نکرده اند.

در این مطالعه، تیم تحقیق داده های مربوط به مطالعه بلندمدتی را که از سال ۱۹۴۸ بر روی ساکنان فرامینگام آمریکا آغاز شده بود بررسی کردند.

به گفته استیونس، «ما براساس بررسی این داده ها دریافتیم هم مصرف گوشت قرمز و هم قهوه با کاهش ریسک بیماری قلبی عروقی و سکته در بین این جمعیت مورد مطالعه مرتبط بود.»

بازتاب را در گوگل بیشتر ببینید

نظرات کاربران

نخستین دیدگاه را درباره این خبر ثبت کنید

0 دیدگاه ثبت دیدگاه

یادآوری: نشانی ایمیل منتشر نمی‌شود و دیدگاه‌های حاوی توهین، تهمت، افترا یا واژگان نامناسب تأیید نخواهند شد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

نظر شما می‌تواند شروع یک گفت‌وگوی سازنده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

از درج اطلاعات شخصی، شماره تماس و پیوندهای تبلیغاتی خودداری کنید.