پرش به محتوای اصلی

تاثیر مصرف آسپرین در کاهش ریسک ابتلا به سرطان های تخمدان و کبد

کد خبر 388098
48

نتایج دو مطالعه اخیرا منتشرشده در مورد استفاده از آسپرین نشان می دهد که مصرف منظم این دارو موجب کاهش ریسک ابتلا به سرطان های کبد و تخمدان می شود.

به گزارش مهر، در یکی از مطالعات توسط بیمارستان عمومی ماساچوست مشخص شد مصرف منظم آسپرین یا مصرف دو وعده یا بیشتر مصرف استاندارد ۳۲۵ mg قرص آسپرین در هفته به مدت ۵ سال یا بیشتر می تواند منجر به کاهش قابل توجه ریسک ابتلا به سرطان کبد، دومین علت اصلی مرگ ناشی از سرطان در جهان، شود.

تیم تحقیق داده های مربوط به بیش از ۱۳۳,۳۰۰ شرکت کننده با مصرف منظم آسپرین از دهه ۱۹۸۰ را بررسی کردند. آنها در هفته دو بار یا بیشتر قرص آسپرین می خوردند و ریسک نسبی ابتلا به سرطان کبد در آنها تا ۴۹ درصد کاهش یافته بود.

در بین افرادی که ۵ سال یا بیشتر اسپرین مصرف کرده بودند، ریسک نسبی تا ۵۹ درصد کاهش یافته بود.

همانگونه که با افزایش طول مدت مصرف آسپرین، ریسک کاهش بیماری افزایش می یابد، قطع مصرف آسپرین هم اثر معکوس دارد.

در مطالعه ای دیگر توسط محققان دانشگاه هاروارد هم مشخص شد زنان با مصرف منظم دوز پایین آسپرین (۱۰۰ میلیگرم یا کمتر) با ۲۳ درصد کاهش ریسک ابتلا به سرطان تخمدان مواجه هستند.

این داده ها مربوط به بررسی داده های ۲۰۵,۴۹۸ زن بود که از بین آنها ۱۰۵۴ نفر مبتلا به سرطان تخمدان شدند.

آنها همچنین دریافتند مصرف بلندمدت داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی غیر آسپرین ممکن است موجب افزایش ریسک سرطان تخمدان شود.

شواهد متعددی نشان می دهد التهاب نقش مهمی در ابتلا به سرطان تخمدان دارد. به گفته محققان، آسپرین با کاهش التهاب ریسک سرطان تخمدان را کاهش می دهد.

بازتاب را در گوگل بیشتر ببینید

نظرات کاربران

نخستین دیدگاه را درباره این خبر ثبت کنید

0 دیدگاه ثبت دیدگاه

یادآوری: نشانی ایمیل منتشر نمی‌شود و دیدگاه‌های حاوی توهین، تهمت، افترا یا واژگان نامناسب تأیید نخواهند شد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

نظر شما می‌تواند شروع یک گفت‌وگوی سازنده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

از درج اطلاعات شخصی، شماره تماس و پیوندهای تبلیغاتی خودداری کنید.