تاثیر مسکن‌های اپیوئیدی در تسکین آرتریت طولانی‌مدت نیست

    کد خبر :642591

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد مصرف مسکن‌های اپیوئیدی به بیماران مبتلا به آرتریت کمکی نمی‌کند.

 

محققان با بیان اینکه مصرف مسکن‌های اپیوئیدی می‌تواند عوارض بیماری آرتریت (التهاب مفصل) را به طور موقت تسکین دهد، اظهار داشتند: تاثیر این داروها برای طولانی مدت ادامه پیدا نمی‌کند.

 

محققان آمریکایی به بازبینی نتایج ۲۳ تحقیق پرداخته و دریافتند که به طور میانگین مسکن‌های اپیوئیدی تا حدودی در تسکین موقتیِ علائم آرتروز موثر هستند. این بیماری شایع‌ترین نوع آرتریت است که بر اثر آن غضروف‌ها به تدریج از بین رفته و به ورم، سفتی و درد منجر می‌شود.

 

هرچند نتایج بررسی‌ها حاکی از آن است که این مسکن‌ها کیفیت زندگی بیماران را بهبود نمی‌دهد و به درمان افسردگی در آنان کمک نمی‌کند. همچنین هر گونه تاثیر مثبت آن در کاهش درد با گذشت زمان از بین می‌رود.

 

محققان آمریکایی اظهار داشتند: اهمیت این تاثیرات بسیار جزئی است و با گذشت زمان از میزان آن کاسته می‌شود. توصیه‌های درمانی برای دردهای مزمن غیر از دردهای مرتبط با بیماری سرطان بر این اصل است که مسکن‌های اپیوئیدی آخرین گزینه است. اما در بیماری آرتروز تنها درصورتیکه بیمار با شیوه‌های درمانی دیگر درمان نشود مصرف این نوع مسکن‌ها توصیه می‌شود.

 

به گزارش هلث‌دی نیوز، به گفته محققان به این بیماران توصیه می‌شود مرتب ورزش کنند و سبک زندگی سالمی داشته باشند. همچنین در صورت نیاز به مصرف دارو، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی از قبیل ایبوپروفن و ناپروکسن اولین گزینه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید