پرش به محتوای اصلی

تاثیر مستقیم رژیم غذایی کم کالری بر بهبود عملکرد سلولی مغز

کد خبر 492938
3

محققان می گویند مصرف مواد خوراکی کم کالری دارای تاثیر محافظتی در مقابل برخی بیماری ها هستند چراکه تعداد کالری های مصرفی هر فرد تاثیر مستقیم بر عملکرد سلول های مختلف دارد.

مطالعه محققان دانشگاه سائوپائولو برزیل بر روی موش ها نشان داد که رژیم غذایی کم کالری می تواند از مغز در مقابل مرگ سلول های عصبی مرتبط با بیماری های نظیر آلزایمر، بیماری پارکینسون، صرع و حادثه عروقی-مغزی محافظت نماید.

«آلیشا کووالتووسکی»، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما در این مطالعه، به بررسی نحوه تاثیر تغییر در رژیم غذایی بر متابولیسم و ارتباط برخی بیماری ها با افزایش سن پرداختیم.»

در این مطالعه، محققان موش ها را به دو گروه تقسیم کردند. میانگین تعداد کالری های مصرفی گروه فاقد محدودیت در مصرف کالری را محاسبه کردند و گروه دیگر را با ۴۰ درصد کالری کمتر تغذیه کردند.

بعد از ۱۴ هفته، به موش های هر دو گروه، ماده ای تزریق شد که باعث ایجاد حملات صرع، آسیب و مرگ سلول های عصبی می شد.

محققان دریافتند گروه بدون محدودیت در دریافت کالری، دچار شوک عصبی شدند، در حالیکه در گروه با محدودیت مصرف کالری، چنین مشکلی مشاهده نشد.

بازتاب را در گوگل بیشتر ببینید

نظرات کاربران

نخستین دیدگاه را درباره این خبر ثبت کنید

0 دیدگاه ثبت دیدگاه

یادآوری: نشانی ایمیل منتشر نمی‌شود و دیدگاه‌های حاوی توهین، تهمت، افترا یا واژگان نامناسب تأیید نخواهند شد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

نظر شما می‌تواند شروع یک گفت‌وگوی سازنده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

از درج اطلاعات شخصی، شماره تماس و پیوندهای تبلیغاتی خودداری کنید.