تاثیر شگفت انگیز چای ترش در کاهش فشارخون

    کد خبر :924222

چای از دیرباز یکی از اعضای جدانشدنی سفره ایرانی بوده و هست. در سال‌های اخیر انواع دمنوش‌ها و چای‌ها در طعم‌های مختلف نیز راه خود را به ذائقه چای‌دوست ایرانی‌ها باز کرده‌اند. یکی از آنها چای ترش است.

خواص چای ترش

سرشار از آنتی‌اکسیدان

 این چای سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد که به سلول‌های بدن آسیب می‌زنند. این چای به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌های قوی، از بیماری‌هایی که توسط رادیکال‌های آزاد به وجود می‌آیند، جلوگیری کند.

کاهش فشار خون

 فشار خون در طولانی مدت می‌تواند بر قلب فشار مضاعفی وارد کند که این مساله به ضعیف شدن قلب می‌انجامد. همچنین فشار خون خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کم می‌کند.

 کاهش چربی خون

 چربی خون یکی دیگر از عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی است که چای می‌تواند این احتمال را کاهش دهد. در یک مطالعه ۶۰ فرد مبتلا به دیابت، یک ماه چای سیاه یا چای ترش مصرف کردند که بعد از یک ماه نتیجه این بود که تمامی افراد تحت مطالعه با کاهش چشمگیر کلسترول بد یا LDL و تری‌گلیسیرید خون روبرو شدند.

خواص چای ترش برای لاغری

مطالعات متعدد نشان می‌دهد که این چای به طور مستقیم بر لاغری تاثیر مثبت می‌گذارد. در یک مطالعه که بین ۳۶ شرکت‌کننده صورت گرفت، پس از یک ماه مصرف چای ، با کاهش وزن، دور کمر، شاخص توده بدنی (BMI) و چربی بدن همراه بودند.

بنابراین مصرف چای‌ترش برای لاغری، مساله‌ای کاملا علمی است که در حال حاضر محققان در حال تلاش برای تعیین دوز تاثیرگذار چای ترش بر لاغری هستند.

خواص چای ترش برای پوست

 این چای یک منبع طبیعی برای اسید آلفاهیدروکسی (AHAs) است. اشکال شیمیایی این اسیدها می‌توانند بسیار برای پوست مضر باشند اما چون این چای منبع طبیعی این اسیدها است، برعکس می‌تواند برای پوست مفید باشد.

AHA ها به لایه‌برداری، کنترل چربی پوست و منافذ مسدود پوست کمک می‌کند. آنها همچنین در نقش یک مرطوب‌کننده قوی ظاهر شوند و و پوست را سفت و جوان‌تر سازند.

بهداشت نیوز/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید