پرش به محتوای اصلی

تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر مقابله با ناتوانی سالمندان

کد خبر 198708
8

طبق نتایج تحقیقات، پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای که حاوی میوه و سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و مغزیجات آجیلی است، ریسک ضعف و سستی را در سالمندان کاهش می دهد.

یافته های محققان دانشگاه کالج لندن نشان می دهد رژیم غذایی مبتنی بر مواد خوراکی گیاهی می تواند به حفظ سلامت و استقلال افراد در نتیجه افزایش سن کمک کند.

ضعف و ناتوانی، پدیده ای شایع در بین افراد مسن است و شیوع آن در جمعیت سالمند در حال افزایش است. غالبا افراد مسن انرژی کمتری داشته و با کاهش وزن و ماهیچه های ضعیف مواجه هستند.

تیم تحقیق در این مطالعه، ۵۷۸۹ فرد مسن را از کشورهای فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و چین مورد بررسی قرار دادند.

کیت الترز، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما دریافتیم سالمندانی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کردند، با ریسک کمتر ناتوانی و ضعف ناشی از پیری مواجه بودند.»

به گزارش مهر، همچنین محققان اذعان می کنند که رژیم غذایی مدیترانه ای به افراد مسن در حفظ قدرت ماهیچه ها، فعالیت، وزن و میزان انرژی کمک می کند.

بازتاب را در گوگل بیشتر ببینید

نظرات کاربران

نخستین دیدگاه را درباره این خبر ثبت کنید

0 دیدگاه ثبت دیدگاه

یادآوری: نشانی ایمیل منتشر نمی‌شود و دیدگاه‌های حاوی توهین، تهمت، افترا یا واژگان نامناسب تأیید نخواهند شد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

نظر شما می‌تواند شروع یک گفت‌وگوی سازنده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

از درج اطلاعات شخصی، شماره تماس و پیوندهای تبلیغاتی خودداری کنید.