پرش به محتوای اصلی

تاثیر خواب در کنترل میل به شوری و شیرینی

کد خبر 552858
10

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد خواب کافی می‌تواند در کاهش میل به مصرف خوراکی‌های شور و شیرین نقش داشته باشد.

گروهی از متخصصان دانشگاه کیپ‌تاون در آفریقای جنوبی با تاکید بر اینکه خوابیدن کمتر از هفت ساعت در شبانه روز خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و اختلالات متابولیک را افزایش می‌دهد، اظهار داشتند: خوب خوابیدن از میل به خوردن مواد غذایی شور و شیرین می‌کاهد.

در این مطالعه که نتایج آن در مجله تحقیقات خواب منتشر شده‌، آمده‌ است: مدت زمان خوابیدن با بهبود میزان حساسیت به انسولین و کاهش اشتها و میل به خوردن شیرینی و شوری مرتبط است.

به گفته متخصصان، کیفیت پایین خواب فاکتور خطرزای حائز اهمیتی در بروز بیماری‌های قلبی و متابولیک است.

به گزارش ان‌دی تی‌وی، نتایج این بررسی بر اساس مطالعه انجام شده روی اطلاعات ۱۳۸ نفر که در شرایط سلامت کامل بودند یا با وجود سلامت کامل از خواب کافی برخوردار نبودند یا دچار اضافه وزن بوده و خواب کافی نداشتند، بدست آمده‌ است.

بازتاب را در گوگل بیشتر ببینید

نظرات کاربران

نخستین دیدگاه را درباره این خبر ثبت کنید

0 دیدگاه ثبت دیدگاه

یادآوری: نشانی ایمیل منتشر نمی‌شود و دیدگاه‌های حاوی توهین، تهمت، افترا یا واژگان نامناسب تأیید نخواهند شد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

نظر شما می‌تواند شروع یک گفت‌وگوی سازنده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

از درج اطلاعات شخصی، شماره تماس و پیوندهای تبلیغاتی خودداری کنید.