تاثیر احیای برجام برروی کاهش قیمت نفت

    کد خبر :896728
افزایش قیمت نفت و طلا در بازارهای جهانی

با اعلام دانیل لاکاله، اقتصاددان اسپانیایی احیای برجام می‌تواند تا حد زیادی می تواند قیمت نفت را کاهش دهد ودر صورت لغو تحریم‌ها ایران اجازه ورود روزانه ۴.۵ میلیون بشکه به بازار خواهدداشت.

این اقتصاددان اسپانیایی در خصوص تنش‌ها و تحولات فعلی بیان کرد: قیمت نفت همچنان افزایشی خواهد ماند، تحریم‌های غرب علیه روسیه، تأثیر بسیار مخربی بر اقتصاد این کشور خواهد داشت، تولید ناخالص داخلی روسیه ۸ درصدی کاهش یافته است و تحلیلگران مستقل کاهش تولید ناخالص روسیه را ۱۱ درصد می‌دانند این تحریم‌ها نقش موثری بر اتحادیه اروپا خواهد داشت اما این تاثیر چشمگیر نیست و بر اساس پیش بینی تحلیلگران مستقل همچنان تولید ناخالص داخلی ۳.۵ درصدی رشد یافته است.

وی در مورد تاثیر تحریم‌های ضد روسیه بر قیمت نفت اظهار داشت: قیمت نفت با توجه به تحریم‌های غرب علیه روسیه، بالا خواهد ماند اما نه در طولانی مدت، زیرا قیمت ها با کاهش تقاضا برای نفت به بالای ۱۲۰ دلار در هر بشکه می‌رسد و احیای برجام موجب کاهش قیمت نفت خواهد شد.

به ادعای این استاد دانشگاه، توافق هسته‌ای ایران می تواند قیمت نفت را به سرعت کاهش می‌دهد زیرا ایران می‌تواند در صورت لغو تحریم‌ها روزانه ۴.۵ میلیون بشکه نفت را به سرعت وارد بازار کند از این رو احیای توافق هسته‌ای نقش تاثیرگذاری بر بازار نفت و کاهش قیمت‌ها دارد.

لاکاله در خصوص درخواست روسیه در مورد توافق با ایران گفت: تلاش روسیه بر این است که به هر نحو ممکن از تحریم‌ها نجات یابد و تا حد زیادی تاثیر مخرب تحریم‌ها بر اقتصاد خود را کمتر کند، از نظر من روسیه در شرایط مالی بسیار سختی قرار دارد و می‌خواهد از دریافت امتیاز برای توافق با ایران اطمینان حاصل کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید