تأمین ظرفیت ۸۰میلیونی در پیام‌رسان‌های داخلی

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۳۴
    کد خبر :272894

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت ۸۰میلیونی در پیام‌رسان‌های داخلی فراهم شده است.
سیدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تقویت پیام‌رسان‌های داخلی، اظهار داشت: ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی باید افزایش یابد که مدیران پیام‌رسان‌ها برای این کار نیاز به تسهیلات دارند.

به گزارش تسنیم، وی افزود: در حال حاضر پیام‌رسان سروش، هشت میلیون کاربر دارد که می‌تواند این تعداد را تا 30 میلیون افزایش دهد، البته لازم است تا تسهیلاتی در اختیار این پیام‌رسان قرار گیرد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با بیان اینکه تقویت پیام‌رسان‌های داخلی مستلزم حمایت دولت از آنهاست، ادامه داد: در صورتی که ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی را تا 80 میلیون افزایش دهیم، دغدغه‌ نفوذ پیام‌رسان‌های داخلی را نخواهیم داشت.

ابطحی با تصریح به اینکه دولت برای تشویق مردم به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی باید اینترنت ارزان در اختیار کاربران قرار دهد، تصریح کرد: مدیران پیام‌رسان‌های داخلی جهت تشویق مردم، می‌بایست خدمات متنوعی، اعم از خدمات بانکی و امکان تماس را به کاربران ارائه دهند.

وی با تأکید بر اینکه پیام‌رسان «بله» می‌تواند جایگزین خوبی برای اینستاگرام باشد، اظهار داشت: مدیران پیام‌رسان «ویسپی» هم اعلام کرده‌اند که حاضر هستند که سِروِر‌های این پیام‌رسان در داخل باشد و طبق قوانین ایران فعالیت کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اظهار اینکه باید هیئت‌مدیره، مدیر و اساسنامه و در نهایت، هویت پیام‌رسان‌های داخلی برای عموم مردم منتشر شود، گفت: لازم است تا شفاف‌سازی شود که مثلاً پیام‌رسان «سروش» در مالکیت کیست، از این طریق، کاربران می‌توانند با ارزیابی مالکان و اساسنامه هریک از پیام‌رسان‌ها تشخیص دهند که کدام پیام‌رسان برای فعالیت‌شان مناسب است.

ابطحی در پایان با ابراز اینکه وزارت ارتباطات زمینه را برای کوچ 45 میلیون کاربر به پیام‌رسان‌های داخلی فراهم کند، تأکید کرد: کوچ یک‌باره از پیام‌رسان‌های خارجی به داخلی سبب ایجاد اختلال در پیام‌رسان‌های داخلی می‌شود، لذا این کوچ باید تدریجی انجام شود تا خللی در این روند ایجاد نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید