تأمین آب حیات‌وحش منطقه حفاظت‌شده میاندشت با تانکر آبرسانی

    کد خبر :432595

کارشناس مسئول اداره حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌شمالی از تأمین آب حیات‌وحش منطقه حیات‌وحش میاندشت جاجرم با تانکرآبرسانی خبر داد.

«صالحی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که منابع آبی موجود در برخی چشمه‌های موجود در این استان که حیات‌وحش از آن سیراب می‌شدند خشک شده و یا کم آب شده است، گفت: یکی از این مناطق میاندشت جاجرم بوده که برای برطرف کردن این مشکل به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که یوزپلنگ آسیایی و آهو از جمله گونه‌های حیات‌وحش موجود در این منطقه بوده است، افزود: برای برطرف کردن این مشکل این اداره‌کل، پیمانکاری را به‌منظور آبرسانی در این منطقه بکار گرفته است.

صالحی ادامه داد: در برخی مناطق دیگر نیز آب برخی چشمه‌ها کم شده است که به‌صورت موقت با تانکر به آن‌ها نیز آبرسانی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اما به‌طور کلی با توجه به افزایش جمعیت حیات‌وحش در استان امسال با مشکل چندانی در خصوص تأمین آب مورد نیاز این حیوانات مواجه نیستیم.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که آیا حیات‌وحش استان با کمبود علوفه و تغذیه نیز مواجه هستند؟ یادآور شد: هم‌اکنون مشکلی در این‌باره وجود ندارد اما اگر روند خشکسالی به همین شکل ادامه یابد باید به فکر راه حلی باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید