بیانیه پاکستان درباره سفر ظریف به اسلام آباد

    کد خبر :407036

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای به ارائه جزئیات دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی‌اش در اسلام‌آباد پرداخت.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خارجه پاکستان، در این بیانیه آمده است: شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه با استقبال از همتای ایرانی خود بر تمایل اسلام‌آباد برای تقویت روابط دو جانبه کنونی میان دو کشور تاکید کرد.

وی همچنین تاکید کرد که مراودات سطح بالا که به طور مرتب میان دو کشور در جریان است، در روابط گرم دو جانبه ایران و پاکستان به نمایش در آمده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ایران و پاکستان از روابط برادرانه نزدیک بهره‌مند هستند. دو کشور در لحظات دشوار در کنار یکدیگر بودند و چالش‌های منطقه فرصت همکاری نزدیک در میان ایران و پاکستان را فراهم کرده است.

وزارت امور خارجه پاکستان همچنین در بیانیه خود تصریح کرد: دو طرف در این دیدار بر لزوم افزایش روابط دو جانبه در تمامی حوزه‌های شامل سیاسی، اقتصادی و همکاری دفاعی تاکید کردند. علاوه بر این گفت‌وگوهایی دقیق و جزئی درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی شامل وضعیت افغانستان و راه‌های همکاری میان دو کشور در مواجهه با بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران انجام گرفت.

بنابر این گزارش، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در اسلام‌آباد با همتای پاکستانی خود دیدار و درباره ربوده شدن تعدادی از نیروهای ایرانی در میرجاوه نیز رایزنی کرد.

ظریف همچنین با بیان اینکه در دیدارهای خود در پاکستان در ارتباط با اهمیت گسترش همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای دو کشور نیز بحث و گفت‌وگو شد گفت: نخست وزیر پاکستان پیشنهاد بسیار خوبی را برای پایان دادن جنگ در یمن مطرح کرده‌اند. در این زمینه با وزیر خارجه، فرمانده ارتش و آقای نخست وزیر صحبت کردیم و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به پایان یافتن آلام مردم و تجاوز به این کشور را مطرح کردیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید