بک‌ لینک چیست؟ تأثیر بک‌لینک روی سئو سایت

    کد خبر :956227

همان‌طور که می‌دانید، سئو سایت به مجموعه کارهایی گفته می‌شود که باعث بهینه‌سازی سایت شما در موتورهای جستجو می‌شود. یکی از کارهایی که در سئو سایت انجام می‌شود و تأثیر زیادی روی سئو سایت می‌گذارد، استفاده از بک‌لینک‌های داخلی و خارجی در سایت است.

البته لازم است بدانید که تمامی بک‌لینک‌ها روی سئو سایت تأثیر مثبت نمی‌گذارند و استفاده از بعضی از آن‌ها ممکن است اثر مخربی روی سایت شما بگذارد. به همین دلیل، در این جا به بررسی این موضوع پرداخته شده است.

تفاوت بک‌ لینک داخلی و خارجی

قبل از پرداختن درباره تفاوت بک‌ لینک یا لینک‌سازی داخلی و خارجی، لازم است درباره این که لینک‌سازی چیست بدانید. زمانی که شما در یک وب‌سایت از طریق یک لینک به داخل وب‌سایت دیگر می‌روید به این معنی است که لینک‌سازی انجام شده است.

در سایت اول، به این دلیل که شما از طریق لینک‌سازی به خارج از سایت هدایت و به سایت دیگر پیوند داده‌ شده‌اید، از لینک‌سازی خارجی استفاده شده است و در سایت دوم، به این دلیل که شما از سایتی دیگر به این سایت وارد شده‌اید، از لینک‌سازی داخلی استفاده شده است.

البته لازم به ذکر است که بک‌ لینک داخلی را می‌توان در سایت خود نیز استفاده کرد و خواننده را به صفحات دیگر سایت خود پیوند داد تا از صفحات دیگر هم بازدید شود.

تأثیر بک‌ لینک در سئو سایت

همان‌طور که گفته شد، سئو سایت مجموعه قوانین یا کارهایی است که به بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو کمک می‌کند. بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو به این معنا است که با استفاده از قوانین سئو، سایت شما در صدر سایت‌های جستجو شده قرار می‌گیرد.

قرار گرفتن سایت در رتبه‌های اول نسبت به سایت‌های دیگر در صفحه‌های جستجو، باعث می‌شود خواننده، سایت شما را برای گرفتن اطلاعات یا خرید محصولات انتخاب کند؛ در نتیجه بازدید سایت شما بالا می‌رود و تعداد مخاطبان و مشتریان شما افزایش پیدا می‌کند.

استفاده از لینک‌سازی داخلی و خارجی در یک سایت نیز از قوانین سئو است و تأثیر بسزایی بر رتبه‌بندی سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل دارد و باعث می‌شود سایت شما جز رتبه‌های اول صفحه جستجو قرار گیرد؛ در واقع هر چه از بک‌لینک‌های بیشتری در سایت شما استفاده شود، موتورهای جستجو، سایت شما را ارزشمندتر از سایت‌های دیگر شناسایی می‌کنند.

همان‌طور که گفته شد تمامی بک‌لینک‌ها تأثیر مثبتی روی سئو سایت ندارند و برخی از آن‌ها ممکن است به سایت شما آسیب هم بزنند. در پایین برای شما به عواملی که باعث می‌شود لینک‌سازی تأثیر مثبتی روی سئو سایت بگذارد، پرداخته شده است.

لینک‌سازی از یک سایت معتبر

در زمانی که می‌خواهید از یک سایت دیگر برای لینک‌سازی سایت خود استفاده کنید، باید به اعتبار دامنه‌ سایت دیگر نیز توجه کنید؛ هر چه اعتبار دامنه سایت موردنظر بیشتر باشد، بک‌لینکی که استفاده می‌کنید تأثیر مثبت بیشتری روی سایت شما می‌گذارد.

استفاده از کلمه کلیدی هدف در متن لینک

Anchor Text به متنی گفته می‌شود که قابل‌ مشاهده و قابل کلیک در صفحه سایت است. انکر تکست در واقع همان متن لینک یا عنوان لینک است و معمولاً برای دیده‌ شدن در متن‌ها، آبی و خط‌دار می‌شود؛ البته می‌توان این ویژگی‌ها را تغییر داد و رنگ دلخواه Anchor Text را در یک متن قرار داد.

اما لازم است بدانید که قابل‌ مشاهده بودن انکر تکست و تفاوت رنگ آن، کمک زیادی به بیشتر کلیک کردن مخاطبان و مشاهده از صفحه لینک شده می‌کند؛ بنابراین زمانی که می‌خواهید خصوصیات انکر تکست را تغییر دهید این موضوع را نیز در نظر بگیرید.

متن Anchor Text نیز در لینک‌سازی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ در واقع کلماتی که در انکر تکست استفاده می‌شود به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا موضوع فعالیت سایت شما را متوجه شوند و زمانی که کاربری کلمات موجود در انکر تکست بک‌لینک‌های شما را جستجو کرد، سایت شما به او نشان داده شوند.

به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود از جملاتی مانند کلیک کنید، ادامه مطلب و جملات غیرمرتبط دیگر در انکر تکست بک‌لینک خود استفاده نکنید و کلمات کلیدی مرتبط با موضوع سایت خود را جایگزین کلمات غیرمرتبط کنید.

مرتبط بودن سایت شما با سایت هدف

در صورتی‌ که بتوانید از سایتی لینک خارجی دریافت کنید که موضوع آن با موضوع سایت شما مرتبط و در یک راستا باشد، می‌توانید اعتبار بیشتری به بک‌لینک خود بدهید. به این دلیل، که زمانی که موضوع هر دو سایت در یک راستا باشد، موتورهای جستجو مانند گوگل ارزش بیشتری برای لینک‌سازی قائل می‌شوند سایت شما را بیشتر نشان می‌دهند.

لینک‌سازی از دامنه‌ای جدید

اگر می‌خواهید بک‌لینک‌های خارجی زیادی از سایت‌ها دریافت کنید، پیشنهاد می‌شود فقط از یک و یک دامنه لینک دریافت نکنید؛ به این دلیل که هر چه شما با یک دامنه یا با یک سایت لینک‌سازی بیشتری انجام دهید ارزش و تأثیر لینک‌سازی‌های خود را پایین‌تر می‌آورید و دیگر نتیجه موردنظر خود را از لینک‌سازی نمی‌گیرید.

به همین دلیل توصیه می‌شود برای لینک‌سازی از سایت‌های متعددی که موضوع مشابهی با وب‌سایت شما دارند لینک دریافت کنید تا بتوانید تأثیر زیادی روی وب‌سایت خود بگذارید.

لینک‌سازی از سایت با ترافیک بالا

در زمانی که می‌خواهید از یک سایت بک‌لینک دریافت کنید بهتر است از سایت‌هایی لینک دریافت کنید که از ترافیک بالایی برخوردار هستند؛ این کار علاوه بر این که به طور خودبه‌خود باعث بازدید بیشتر سایت شما می‌شود، اعتبار لینک‌سازی شما را نیز در موتورهای جستجو مانند گوگل بالا می‌برد و تأثیر بیشتری روی سئو سایت شما می‌گذارد.

چگونه بک‌لینک طبیعی بگیریم؟

روش‌های زیادی برای گرفتن بک‌لینک برای وب‌سایت وجود دارد؛ اما نکته مهم در لینک‌سازی این است که شما لینک طبیعی دریافت کنید. لینک‌سازی طبیعی به مواردی مانند اعتبار دامنه، کیفیت تولید محتوا، زمان ساخت لینک، سن دامنه، تعداد لینک‌های خروجی و موارد دیگر بستگی دارد. در پایین برای شما درباره چگونگی دریافت لینک طبیعی صحبت شده است.

رپورتاژ آگهی

استفاده از رپورتاژ آگهی در لینک‌سازی، نه‌تنها باعث تأثیرگذاری بیشتر لینک‌سازی شود، بلکه به‌تنهایی نیز می‌تواند برای سایت تأثیرگذار باشد. استفاده از رپورتاژ آگهی در وب‌سایت، باعث تبلیغ محصولات و خدمات کسب‌وکار شما می‌شود.

درصورتی‌که در نمونه رپورتاژ آگهی خود از لینک‌سازی و قوانین سئو استفاده کنید و محتوای مناسبی تهیه کنید، می‌توانید تأثیر زیادی بر بهینه‌سازی موتورهای جستجو بگذارید و رتبه سایت خود را بالا ببرید.

شبکه‌های اجتماعی

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و قراردادن لینک‌های سایت خود در آن‌ها، می‌توانید به‌صورت غیرمستقیم باعث افزایش ارزش لینک‌سازی خود، بازدید و تبلیغ وب‌سایت خود شوید.

پست مهمان

استفاده از پست مهمان برای لینک‌سازی یکی از تأثیرگذارترین روش‌های بک‌ لینک است. پست مهمان یا Guest Post به روشی گفته می‌شود که شما برای سایت‌های دیگر که اجازه گذاشتن مطالب را به شما می‌دهند، تولید محتوا می‌کنید. برای تولید محتوا و قراردادن آن به‌صورت پست مهمان در سایت‌های دیگر، می‌توانید از لینک‌سازی‌های مناسبی استفاده کنید و کاربران را به سایت خودتان ارجاع دهید.

همچنین درصورتی که به لیست بک لینک رایگان نیاز دارید میتوانید مقاله مربوطه را در وبلاگ تسمینو مشاهده نمایید

جمع‌بندی

بک‌ لینک یا لینک‌سازی برای سایت یکی از قوانین سئو سایت است که باعث افزایش بازدید کاربران، افزایش مشتریان و میزان فروش محصولات و خدمات کسب‌وکار شما می‌شود. تأثیر لینک‌سازی روی سایت به موارد متعددی مانند لینک گرفتن از یک سایت معتبر و پربازدید، استفاده از کلمات کلیدی در لینک‌سازی و موارد دیگر بستگی دارد.

درصورتی‌که موارد گفته شده در لینک‌سازی رعایت نشود، می‌تواند از تأثیر مثبت لینک‌سازی روی سایت شما کم کند و حتی به سایت شما آسیب برساند؛ بنابراین لازم است موارد گفته شده در این مقاله را رعایت کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید