بورل: بی‌ثباتی درون روسیه با توان هسته‌ای، خوشایند نیست

    کد خبر :1004171
بورل روسیه توان هسته‌ای

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت، شورش ناکام گروه مزدور نظامی واگنر در روسیه نشان‌دهنده شکاف‌هایی در قدرت نظامی مسکو است که با جنگ در اوکراین ایجاد شده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از نشست وزرای خارجه این اتحادیه به خبرنگاران در لوکزامبورگ گفت: این سیستم سیاسی در حال نشان دادن شکنندگی‌هاست و این قدرت نظامی در حال تضعیف است.

بورل با بیان اینکه اکنون زمان آن است تا اتحادیه اروپا بیش از هر زمانی از اوکراین حمایت کند، افزود: این چیز خوبی نیست که ببینیم یک قدرت هسته‌ای مثل روسیه ممکن است وارد فاز بی‌ثباتی سیاسی شود. آن هیولایی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با واگنر ساخت، الان همان هیولا خودش را می‌گزد، آن هیولا دارد علیه سازنده خودش اقدام می‌کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا پیش از آغاز نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل با تصریح بر اینکه «بی‌ثباتی» در درون یک «قدرت هسته‌ای» خوشایند نیست، اولویت اروپا را کمک به اوکراین در جنگی دانست که پوتین آغاز کرده است.

او همچنین ضمن اعلام کمک سه و نیم میلیاردی اتحادیه اروپا به اوکراین افزود که جنگ اوکراین منجر به «بروز شکاف» در هرم قدرت روسیه شده است.

این اظهارات بورل در مورد اتفاقات چند روز گذشته روسیه و شورش شبه‌نظامیان واگنر به رهبری یوگنی پریگوژین است.

به گزارش ایسنا، در جلسه امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا علاوه بر جنگ اوکراین و اتفاقات اخیر روسیه، قرار است به روابط میان این اتحادیه و کشورهای آمریکای لاتین هم پرداخته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید