بورل: اتحادیه اروپا فرصت احیای برجام را از دست ندهد

    کد خبر :788588

جوزپ بورل ارشدترین دیپلمات اتحادیه اروپا که بر توافق بین المللی هسته‌ای ایران نظارت دارد خواستار تلاشی منسجم برای دادن جانی دوباره به این توافق شد.

جوزپ بورل ارشدترین دیپلمات اتحادیه اروپا که بر توافق بین المللی به منظور محدود کردن فعالیت ‌های هسته‌ای ایران نظارت دارد روز جمعه خواستار تلاشی منسجم برای دادن جانی دوباره به این توافق شد حتی اگر به نظر برسد تهران به برخی از تعهدات خود عمل نمی‌کند.

بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از طریق ارتباط ویدیویی به خبرنگاران گفت: «این فرصتی است که ما نمی توانیم برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از دست بدهیم.»

بورل گفت: «من به عنوان هماهنگ کننده برجام معتقدم که ما یک فضا و فرصت دیپلماتیک برای گفتگو در راستای اهداف بایدن در اختیار داریم. ما نیاز داریم از این فرصت استفاده و بر راه حل‌ها برای بازگرداندن برجام به مسیر خود استفاده کنیم تا همگان به تعهدات خود عمل کنند.»

به گزارش صدا و سيما، ایران این هفته عملاً یک ضرب الاجل تعیین کرد تا تحریم‌های آمریکا ظرف مدت سه ماه لغو شوند. ایران اعلام کرد پس از این مهلت، تصاویر دوربین‌های نظارتی از تأسیسات هسته‌ای را حذف می‌کند. ایران همچنین بعضی از نظارت‌ها بر فعالیت‌های خود را محدود کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید