به هیچ عنوان از این خرماها نخرید!

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۱:۵۲
    کد خبر :711335

نسرین علیزاده با بیان اینکه کیسه و جعبه مقوایی که برای بسته بندی محصول در نظر گرفته شده ممکن است آلوده به ویروس کرونا باشد، اظهار کرد: بسته بندی‌های خرما را پس از بازگشت به منزل، مانند سایر بسته‌های خریداری شده، باید قبل از استفاده بشوییم و یا به نحو مقتضی قبل از مصرف ضدعفونی کنیم.

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان شمالی با اشاره به اینکه خرما را فقط باید در بسته بندی‌های بهداشتی خریداری کرد، خاطرنشان کرد: از خرید خرمای فله ای، بدون بسته بندی و فشرده و له شده خودداری شود.

وی اضافه کرد: اگر خرمای تازه له شده در دمای محیط نگهداری شود، چسبناک و نرم شده و مستعد آلودگی انتقال عوامل آلوده کننده است.

علیزاده با تاکید بر اینکه باید به سالم بودن بسته بندی، دارا بودن مجوز سازمان غذا و دارو و تاریخ مصرف و تولید و انقضا خرما توجه شود، تصریح کرد: اگر از تمیز بودن خرما مطمئن نیستیم بهتر است قبل از مصرف، خرما‌های مصرفی را روی حرارت ملایم در قابلمه به گونه‌ای حرارت دهیم که حرارت به همه نقاط خرما برسد.

این کارشناس تغذیه افزود: خرمای تازه باید در دمای یخچال و به دور از گرمای محیط نگهداری شود، اما نگهداری خرمای خشک بیرون از یخچال و درون ظروف در بسته اشکالی ندارد.

به گزارش ایسنا،علیزاده توصیه کرد: از مصرف زیاد خرما مانند سایر مواد قندی و شیرین خودادری شود و به میزان متعادل و در حد ۲ تا ۳ عدد در زمان افطار یا سحر میل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید