به بهانه سالمرگ خسرو شکیبایی/ انتشار صحنه های نمایشی با بازی این هنرمند / فیلم

    کد خبر :731930

خسرو شکیبایی بازیگر به یاد ماندنی سینما، تئاتر و تلویزیون ایران در سال 87 و در چنین روزی به دلیلی بیماری سرطان درگذشت و شوک بزرگی به جامعه هنری کشور وارد کرد. وی پدرش را نیز در سن چهارده سالگی به دلیل سرطان از دست داده بود.

شکیبایی پیش از اینکه وارد عرصه تئاتر شود مشاغلی چون خیاطیف خدمات اسانسور و کانال سازی را نیز تجربه کرده بود تا اینکه در سن نوزده سالگی به عباس جوانمرد معرفی شد و پس از آن در حرفه بازیگری تئاتر خوش درخشید.

نمایش‌های بیا تا گل بر افشانیم، همه پسران من و شب بیست و یک از جمله نمایش‌هایی هستند که او به بازی در آن‌ها پرداخت. وی در همان دوره تحصیلاتش را نیز در رشته بازیگری دانشگاه تهران ادامه داد و از همین دانشگاه نیز فارغ التحصیل شد وی سال های قبل از انقلاب اسلامی ایران به بازیگری حرفه ای تئاتر مشغول بود تا اینکه دیگر به عرصه هایی چون دوبله، سینما و تلویزیون ، دکلمه و شعر و موسیقی نیز ورود کرد و درخشید و خاطرات زیادی را در اذهان به جا گذاشت.

پوریا شکیبایی فرزند خسرو شکیبایی نیز همچون پدر به عرصه بازیگری روی آورده و تئاترهایی را نیز در این سال ها بازی کرده است.

تماشاخانه سه نقطه تهران که یکی از تماشاخانه های خصوصی محسوب می شود یکی از سالن هایش را به نام استاد خسروشکیبایی مزین کرده است.

به گزارش فارس،علاوه بر تئاتر ، شکیبایی در عرصه های سینمایی و تلویزیون نیز خوش درخشید در حالیکه بسیاری از فیلم وسریال های او در ذهن مردم هنوز باقی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید