وعده جدید دباره افزایش عرضه بنزین سوپر

    کد خبر :1028947
عرضه بنزین سوپر

با اتمام تعمیرات واحدهای پالایشگاه امام خمینی شازند، عرضه بنزین سوپر افزایش خواهد یافت.

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اظهار داشت: متوسط مصرف بنزین در سال جاری به 116 میلیون لیتر در روز رسیده که امیدواریم روند کاهشی مصرف ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: میزان تولید فعلی بنزین به طور متوسط 115 میلیون لیتر در روز است و در شرایط سربه‌‌سری تولید و مصرف بنزین هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه “هنوز در توسعه حوزه حمل‌ونقل عمومی در داخل کشور به‌ویژه در مسافرت‌های درون‌شهری ضعف داریم”، گفت: عمدتا مسافرت‌ها درون شهری با خودروش شخصی و به صورت تک سرنشین است و همین موضوع مصرف درون شهری را افزایش می‌دهد.

وی افزود: مصرف برون‌شهری بنزین کاهش پیدا کرده اما مصارف درون شهری نیازمند مدیریت است.

افزایش عرضه بنزین سوپر در آینده نزدیک

معاون وزیر نفت تصریح کرد: بنزین سوپر در کشور هم‌اکنون هم تولید و عرضه می‌شود، اما با توجه به اینکه عمده بنزین سوپر توزیعی، مربوط به تولیدات پالایشگاه امام خمینی شازند است، با اتمام تعمیرات واحدهای این پالایشگاه، شاهد افزایش عرضه بنزین سوپر خواهیم بود.

سالاری درخصوص طرح تخصیص بنزین به کدملی به جای خودرو گفت: مطالعات این برنامه انجام می شود، پیشنهاداتی مطرح بود و در گذشته پایلوت در کیش انجام شده است.

وی ادامه داد: بنا این است که بحث کارت هوشمند به سمت کارت مغناطیسی برود، در این حوزه مسایل و آسیب‌ها بررسی می‌شود و اگر شرایط فراهم بود، اعلام خواهد شد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه فعلا وضعیت نیروگاه‌ها در بحث ذخایر سوخت مایع مناسب است، گفت: از ابتدا پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و 4.8 میلیارد لیتر ظرفیت ذخیره‌سازی دیده شده است.

وی افزود: برای برخی نیروگاه‌ها برنامه‌ریزی شده و نامه زده‌ایم که ظرفیت ذخیره سازی را افزایش دهند تا زمانی که پیک مصرف سوخت مایع است، به اندازه 5 تا 6 روز ظرفیت ذخیره‌سازی داشته باشند، در این شرایط برای ما مشکل است که بتوانیم سریعا سوخت تامین کنیم.

سالاری خاطرنشان کرد: برنامه ما این است برای زمانی که مصرف گاز حداکثری است، سوخت مایع ذخیره‌سازی شده باشد؛ اما برخی نیروگاه‌ها ظرفیت لازم را ایجاد نکرده‌اند، ما اعلام کرده‌ایم که باید این ظرفیت دیده شود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه “در منطقه شرق کشور ظرفیت ذخیره پایین است باید اقداماتی صورت گیرد که دچار مشکل نشویم و فشار به بخش حمل‌ونقل وارد نشود”، گفت: باتوجه به مسائل پارسال پیش‌بینی‌های لازم انجام شده که نفت سفید و گاز مایع ذخیره‌سازی شود و اگر نیاز به عرضه سوخت مایع بود به میزان لازم توزیع شود.

تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید