عباس فتحعلی پور مجری خط ۶ متروی تهران در این باره گفت: همان طور که پیشتر عنوان شده بود، اولویت برنامه‌های اجرایی مدیریت شهری برای سال جاری، تکمیل ایستگاه‌های باقی‌مانده خطوط ۶ و ۷ مترو است. در خط ۶ برخی ایستگاههای قطعات میانی و شمالی باید تکمیل شوند که اخیراً ۳ ایستگاه از بخش شمالی به بهره‌برداری رسید. برای ماه‌های پیش رو نیز سعی داریم ایستگاههای آیت ا… کاشانی و شهدای کن را نیز به مرحله افتتاح برسانیم تا قطعه شمالی خط ۶ ایستگاه باقی‌مانده ای نداشته باشد.

به گفته وی، به موازات تکمیل ایستگاه ها، ساخت و بهره برداری از ورودی‌های دوم را در دستور کار قرار داده ایم و در این زمینه ورودی دوم ایستگاههای شهر زیبا و شهران را امسال افتتاح خواهیم کرد.

مجری خط ۶ مترو در ادامه به روند بهره برداری از ایستگاههای قطعه میانی این خط اشاره کرد و افزود: ۵ ایستگاه قطعه میانی نیز در نوبت تکمیل و افتتاح قرار دارند که در فاز نخست ایستگاه‌های میدان خراسان، بهار شیراز و استاد نجات اللهی قرار داشته و دو ایستگاه سرباز و شهدای هفدهم شهریور هم در نوبت بعدی وارد مدار بهره‌برداری شبکه خطوط متروی تهران می‌شوند.

 فتحعلی‌پور در پایان گفت: پروژه توسعه جنوبی خط۶ مترو نیز مرحله حفاری تونل و احداث ایستگاه‌های چهارگانه خود را پیش‌رو دارد که امیدواریم سال آینده با اتمام عملیات حفاری، فرآیند افتتاح برخی ایستگاههای این قطعه نیز به سرانجام برسد.