بهترین گوشت برای تقویت بینایی

    کد خبر :996754
گوشت بلدرچین

گوشت بلدرچین سرشار از ریزمغذی‌ها، پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه است. از جمله این مواد معدنی موجود در گوشت این پرنده می‌توان به فسفر، آهن، روی، مس، منیزیم و سلنیوم اشاره کرد. تمامی این مواد معدنی در رشد سلول‌ها، تقویت‌ استخوان و عملکرد بهتر کلیه تاثیر دارند. همچنین مصرف گوشت بلدرچین به تشکیل DNA و پروتئین و بهبود زخم‌ها کمک می‌کند.

مصرف این گوشت برای افرادی که دچار کم خونی هستند، مفید است. زیرا ترکیب آهن آن برای ساخت هموگلوبین و انتقال اکسیژن خون مفید است. از دیگر خواص گوشت بلدرچین می‌توان به ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، ویتامین K ویتامین E، فولات، تیامین، ریبوفلامین و نیاسین اشاره کرد. وجود این ریزمغذی‌ها به کلاژن سازی پوست هم کمک زیادی می‌کند. از سوی دیگر به عنوان آنتی‌اکسیدان و دفع کننده سموم بدن عمل می‌کنند.

بهبود سلامت بینایی

گوشت بلدرچین حاوی مقدار زیادی ویتامین A، زئاکسانتین و لوتئین است که همگی در بهبود سلامت شبکیه چشم موثر هستند. میزان ویتامین آ موجود در بلدرچین نسبت به هویج کمتر است، با این حال فواید و تاثیرات زیادی در مراقبت از بینایی چشم دارد. در مورد خواص ویتامین آ می‌توانید در مطلب دیگری اطلاعات بیشتری بدست آورید.

بهبود وضعیت پوست

برای جوانسازی پوست صورت بهتر راه مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین‌های گروه B، A و E است. ویتامین E به عنوان یک ویتامین معجزه‌گر پوست شناخته شده است. این ویتامین در سبزیجات و میوه‌ها یافت می‌شود. در گوشت بلدرچین هم مقدر زیادی از این ویتامین وجود دارد که از پیری زودرس پوست پیشگیری می‌کند. همچنین ویتامین E موجود در بلدرچین می‌تواند برای بازسازی پوست استفاده شود.

تقویت استخوان‌ها

یکی از خواص عصاره بلدرچین تقویت استخوان‌هاست. زیرا گوشت این پرنده حاوی مقدار زیادی فسفر و کلسیم است که دو ماده مغذی برای مراقبت از استخوان‌ها محسوب می‌شوند. برای سالمندانی که به پوکی استخوان مبتلا هستند، بهترین راه درمان، مصرف غذاهایی است که حاوی فسفر و کلسیم هستند. از آنجا که بدن آن‌ها به گوشت هم نیاز دارد، بلدرچین یک گزینه مناسب است.

بهبودی زخم

از دیگر خواص گوشت بلدرچین باید به فواید آن برای سلامت بدن اشاره کرد. پروتئین موجود در این نوع گوشت می‌تواند به بازسازی سلول‌ها و بافت‌های بدن بخصوص در ناخن، پوست و مو موثر واقع شود. همچنین به تولید آنزیم و هورمون‌های بدن هم کمک زیادی می‌کند. از سوی دیگر یکی از خواص گوشت بلدرچین برای اسپرم مردان است. از آنجا که این نوع گوشت حاوی مقدار زیادی پروتئین است، در افزایش اسپرم مردان تاثیر زیادی دارد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

اگر به طور مرتب گوشت بلدرچین مصرف کنید، به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌انجامد. سیستم ایمنی نقش زیادی در مبارزه با بیماری‌های باکتریایی و ویروسی دارد. یک سیستم ایمنی خوب و قوی می‌تواند باکتری‌های مضر و انگل‌ها را از بدن دفع کند.

بهداشت نیوز/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید