بهترین دیدنی های کیش را از دست ندهید

    کد خبر :976267

جزیره کیش مقصد پر طرفداری در ایران است که هر نوع تفریحی را دل خود جای داده است و بهترین شهر برای گذراندن اوقات خوش در کنار خانواده است. کیش زیبا در تعطیلات نوروز و زمستان پذیرای مسافران بسیار زیادی است و هر چه هوا رو به گرمی می رود از تعداد مسافران آن کاسته می شود. جزیره کیش قدمت زیادی دارد و درون آن انواع جاذبه های تاریخی، تفریحی و گردشگری برای سنین متفاوت وجود دارند. کیش مروارید خلیج فارس است و سواحل مرجانی آن زیر نور خورشید به زیبایی می درخشند و آب شفاف دریای آن عمق دریا را نمایش می دهد. در ادامه به بررسی جاهای دیدنی کیش می پردازیم، با ما همراه باشید:

پارک دلفین کیش

دلفیناریوم کیش یکی از جاهای دیدنی این جزیره است که بسیار مناسب برای خانواده ها و سرگرم شدن کودکان است. در این پارک دلفین ها، شیرهای دریایی و وال های سفید وجود دارند که با نمایش دادن حرکات بسیار زیبا و بامزه تماشاچیان را خوشحال و هیجان زده می کنند. دلفیناریوم کیش 100 هکتار وسعت دارد و 20 نوع از پستانداران دریایی را نگه داری می کند. این پارک با باغ وحش تفاوت دارد و دلیل آن هم اجرای نمایش های هیجان انگیز توسط دلفین ها و دیگر جانداران به همراه مربیانشان است.

کشتی یونانی

یکی از نمادهای جزیره کیش کشتی یونانی است که نزدیک به هفتاد سال در ساحل این جزیره به گل نشسته است و عظمت و زیبایی خاصی دارد. نام این کشتی یونانی خولا اف است اما به دلیل اینکه صاحب آن یونانی بوده به کشتی یونانی معروف شده است. از این کشتی زیبا و عظیم داستان های زیادی توسط افراد جزیره نقل می شود و برخی از آنها می گویند این کشتی پرتغالی است. غروب جزیره کیش با پس زمینه کشتی یونانی آنقدر زیبا و جذاب است که پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید.

اسلکه تفریحی کیش

یکی از بزرگترین اسکله های جزیره زیبای کیش، اسکله تفریحی کیش است که سازه آن چوبی و مکان مناسبی برای پیاده روی است. اگر روی این اسکله قدم بزنید می توانید آبی دریای بیکران خلیج فارس را ببینید و مات و مبهوت عظمت آن شوید. تماشای غروب آفتاب روی این اسکله به قدری جذاب است که مسافران را در هر سفر به سوی خود می کشاند. امکانات زیادی از قبیل پیست دوچرخه سواری، سینمای چهاربعدی، باشگاه های تفریحی دریایی، رستوران و کافه های زیادی نیز در اطراف این اسکله وجود دارند.

آکواریوم کیش

زیبایی های درون دریا به قدری شگفت انگیز است که هر مسافری را مجاب می کند تا به آکواریوم کیش پا بگذارد و از این دریچه بتواند به عمق آب بنگرد. اگر دوست دارید در آرامش به تماشای ماهی های رنگارنگ و زیبای دریای خلیج فارس بنشینید، آکواریوم کیش را به شما پیشنهاد می کنیم.

مراکز خرید کیش

با توجه یه اینکه جزیره کیش جزو مناطق آزاد به حساب می آیند می توانید اجناس متفاوتی را با قیمت های عالی برای خرید پیدا کنید. در جزیره کیش انواع مراکز خرید ارزان قیمت، متوسط و لوکس وجود دارند که می توانید اجناس مورد نیازتان را با توجه به بودجه خود تهیه کنید. برخی از مراکز خرید ارزان قیمت کیش شامل ونوس کیش، بازار پانیذ، مرجان کیش و زیتون هستند. همچنین مراکز دامون کیش، دیپلمات مال و رویا مال کیش هم جز مراکز خرید لوکس این جزیره هستند.

شهر باستانی حریره

یک شهر باستانی و قدیمی در شمال جزیره کیش وجود دارد که بنای آن از سنگ های آهکی و مرجان تشکیل شده است. این شهر در دوران طلایی خود شهری آباد و سر سبز بوده است و در آن زمان جزیره کیش پذیرای کشتی های مختلفی بوده است که در بندرگاه آن پهلو می گرفتند. این شهر قدیمی قسمت های مختلفی مانند اسکله شهر حریره، خانه اعیانی، حمام شهر حریره، کارگاه صنعتی دارد که دیدن آن شما را به هزار سال قبل می برد.

باغ پرندگان کیش

اگر عاشق طبیعت هستید و دوست دارید لا به لای درختان قدم زده و صدای روح نواز پرندگان را از نزدیک بشنوید، باغ پرندگان کیش را به شما پیشنهاد می دهیم. پرندگان موجود در این باغ از سراسر جهان جمع آوری شده اند و احتمالا خیلی از آنها را تنها درون عکس ها دیده اید. بیش از 57 گونه از پرندگان در این باغ وجود دارند که در دو بخش پرندگان آزاد و پرندگان درون قفس نگه داری می شوند. از انواع پرندگان موجود درون این باغ می توان به درنای تاج دار، مرغ سقا، توکان، کاکاتو آمبرلا، مرغ موز خوار و غیره اشاره کرد.

شهر زیر زمینی کاریز

در جزیره زیبای کیش و در عمق 16 متری زمین شهری با قدمت 2500 سال به نام کاریز نهفته است که یکی از جاهای دیدنی کیش است. این شهر یک نمونه از تبحر هنر معماران ایرانی است که زیبایی خود را به رخ بازدید کنندگان می کشد. شهر کاریز ساختاری مرجانی دارد و درون سقف های آن پر از فسیل و مرجان است و سنگواره هایی با قدمت 270 تا 570 میلیون سال دارد.

در این مقاله جاهای دیدنی کیش را بررسی کردیم اما تنها به برخی از این موارد اشاره کردیم زیرا جزیره کیش پر از تفریح و شگفتی است. گزینه های زیادی از بناهای تاریخی گرفته تا تفریحات آبی و بازارگردی وجود دارند که ثانیه ای وقت خالی برای استراحت مسافران باقی نمی گذارند و مدام آنها به سوی گردش دعوت می کنند. از جمله جاهای تفریحی کیش می توان به کلوپ های غواصی، پارک آبی اوشن، پینت بال، پیست سافاری و غیره اشاره کرد. همچنین رستوران های بی نظیری در این جزیره وجود دارند که انواع غذاهای ملل، محلی و سنتی را ارائه می دهند و طعم بی نظیری دارند. وبسایت فلای تودی به شما این امکان را می دهد تا قیمت بلیط هواپیما، اقامتگاه یا هتل را باهم مقایسه نموده و با ارزان ترین قیمت و سریعترین زمان خریداری نمایید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید